Cilj samog programa bio je dati pregled svih korisnih praksi, usluga i alata koji se mogu implementirati u knjižnicama, a namijenjeni su slijepim i slabovidnim korisnicima.

1524218737_logosbeneficaireserasmus-left-hr

Partneri na projektu iz Zajednice općina Romagna Fentina predstavili su mrežnu stranicu projekta koja funkcionira i kao edukativna platforma. Predstavljanje platforme omogućilo je sudionicima da razumiju i upoznaju se s funkcionalnostima i uslugama koje nudi kako bi je mogli koristiti za dodatno obrazovanje u polju knjižničnih usluga za slijepe i slabovidne. Drugi dio trening aktivnosti uključivao je razna predavanja i pokazne radionice.

U prvom redu značajna su bila predavanja Emila Mandarića, predsjednika Udruge slijepih Primorsko-goranske županije, pod nazivima Prakse čitanja osoba oštećena vida i Oprema za čitanje, metode učenja i primjena dobre knjižnične prakse i programa. Maja Ogrizović iz udruge Filmaktiv i obrta Hej! predstavila nam je važne inkluzivne projekte koji se odvijaju u Rijeci i Hrvatskoj, u ovom kontekstu predstavljeni su projekti Film svima i Knjiga svima. Knjižničari Gradske knjižnice Rijeka, Emili Ilić i Ivan Babić, koji su aktivno sudjelovali u cijelom procesu odvijanja projekta Tech.Library, održali su pokaznu radionicu određenih usluga i građe koju nudi Gradska knjižnica Rijeka. Radi se o Daisy formatima dostupnima u Središnjem odjelu Filodrammatica te Playaway građi koja se može posuditi u Ogranku Trsat.

IMG_20220330_111654

Kao dio edukativnog programa, nismo izostavili ni posjet najvažnijim ustanovama u kulturi koje se bave upravo slijepim i slabovidnim korisnicima u Zagrebu. Radi se Hrvatskoj knjižnici za slijepe, Tiflološkom muzeju i Kazalištu slijepih i slabovidnih Novi Život. U svakoj od tih institucija imali smo priliku poslušati i naučiti sve pojedinosti i specifičnosti rada sa korisnicima, koje su njihove potrebe te na koji način možemo vlastite usluge poboljšati kroz primjenu viđenih dobrih praksi. U Rijeci smo posjetili prvu dječju knjižnicu za djecu s oštećenjem vida koja djeluje pri Osnovnoj školi Pećine koja daje stručnu podršku i praćenje slijepe i slabovidne djece te skuplja i daje na korištenje posbne vrste građe upravo za navedenu skupinu učenika. Kao dio sustavne podrške koju pružaju, pomaže im i senzorna soba koja je opremljena u skladu s potrebama djece. 

Tijekom ovoga tjedna održali smo i četvrti po redu zajednički projektni sastanak na kojem smo dogovarali posljednje zadatke i obaveze, a završni dio susreta bio je obilježen posjetom Art kompleksu Benčić i Dječjoj kući gdje smo raspravljali o izgradnji nove knjižnice, njenoj ulozi u zajednici te svim mogućnostima podrške koju će pružati najranjivijim skupinama društva kroz kvalitetne sadržaje, novu tehnologiju i infrastrukturu, te najvažnije, educirane i stručne djelatnike.

Ova publikacija izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

1454410764_eu-flag-erasmus--vect-pos

Techlibrary

1434006659_ampeu-logo-hr

Potpora Europske komisije proizvodnji ove publikacije ne predstavlja potporu sadržaju koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti odgovorna za uporabu sadržanih informacija.