Ludo inovativne naslovnice magazina
Prodaja i čitanost padaju, maštovitost raste! To je jedini zaključak koji možemo izvući bacimo li oko na galeriju različitih naslovnica svjetskih magazina.
Jedan su od najljepših proizvoda medijske industrije magazini. Grafički dovedeni do razine umjetnosti, često su vrlo kvalitetan koncentrat sadržaja koji nam kaotičnost rastrganog interneta ne može pružiti. Nema tu sveprisutnog ADHD poremećaja prilikom surfanja webom ili potpune površnosti u razumijevanju teksta, već kao da je sve svedeno na odgovarajuću mjeru. O atraktivnosti ilustracija i fotografija da ne govorimo.
Magazini se čitaju duži vremenski period, čine društvo, a onda ako imamo imalo romantike, dolaze u naše kolekcije ispod kreveta. Njihova je egzistencija sve spornija, a ako već nije pokrenuta rasprava da ih se stavi pod UNESCO-ovu zaštitu, potrebno je to svakako što prije učiniti. U tom kontekstu nesigurnosti prije bismo privukli marketinšku pažnju na sebe ako nas vodi želja ozbiljnog zaokreta. Niz svjetski priznatih magazina napravio je maštovite eksperimente s naslovnicama. Izabrali smo najupečatljviije i najpoznatije.
Esquire e-ink
Baš nesretne 2008. kada je eksplodirala američka sapunica dioničkog tržišta, a mi krenuli na put ekonomske depresije, Esquire je izvršio jedan od razglašenijih modernih eksperimenata s naslovnicom. Naime za njeno je oblikovanje iskoristio e-ink tehnologiju koja je u inače statični tiskani ambijent uvela dinamiku. Unatoč estetskoj asocijaciji na Blade Runner i idolopoklonstvu koje mnogi osjećaju prema filmu, prevladao je generalni sud da je riječ o jednokratnom potezu koji sigurno neće postati standard. Usprkos poruci da "21. stoljeće počinje sada".
Empire
Filmski magazin Empire naviknut je eksperimentirati, pa se još 2005. godine povodom premijere filma Revenge of the Sith nakon otvaranja naslovnice čulo prepoznatljivo disanje Dartha Vadera. Krajem prošle godine za novu dozu inovativnosti iskorištena je premijera Hobita prilikom koje je napravljeno čak 5 različitih 3D naslovnica, a sve ih je krasila lentikularna folija.
Wired
Već pri samoj pojavi Wired je obilježio magazinsku industriju svojim neobičnim dizajnom koji je mijenjao oblik iz broja u broj, a toga se ne libi ni danas kada novi urednik Scott Dadich najavljuje da će se igrati s apsolutno svim elementima dizajna. Britanska instanca magazina napravila je 2011. godine genijalan eksperiment koji nadmašuje puku estetiku – ne bi li dokazali poantu o privatnosti ugroženoj internetom i novim tehnologijama, izabrali su nekoliko pretplatnika, istražili sve o njima na internetu potpuno slobodnim putem i sve te podatke ispisali na personaliziranu naslovnicu niza pretplatnika! Možemo samo zamisliti trenutka jeze u kojem nam naslovnica omiljenog magazina prikazuje broj katastarskih čestica čiji smo vlasnici.
Opium
Već po prirodi sadržaja koji je usmjeren na umjetnost i književnost Opium u ovom izboru osvaja dozom odmaka od obične pop kulture. I naslovnica je na sličnom tragu – konceptualni umjetnik Jonathon Keats je, isprovociran brzinom kojom danas "čitamo", na naslovnicu napisao priču od 9 riječi koje su premazane točno određenim slojem tinte. U redu, ništa posebno, pomislit ćemo. No pod utjecajem sunčevog ultraljubičastog zračenja naslovnica će se tadašnjem vlasniku u cjelini pojaviti tek za tisuću godina – ako se svaki dan drži na suncu!
SFX: The Tardis
Svi ljubitelji SF-a bar su jednom htjeli ući u TARDIS i otići na putovanje s Doktorom, a ljubitelji knjiga bar na onaj koji je dom najvećoj knjižnici u svemiru ikada! Kako to nije moguće, ostaje nam uživjeti se uz poseban broj magazina za znanstvenu fantastiku koji je okretanjem stranice ispuštao prepoznatljiv zvuk kretanja na put kroz prostor i vrijeme.
Total Film
I'll be back! I da, doista se vratio uz premijeru četvrtog dijela 2009. godine i na naslovnici magazina Total Film koji je u Terminatorove oči ugradio LED svjetiljke ne bi li dočarale njegov prodoran pogled.
Time
Ne bismo pretjerali da inovativnim naslovnicama pripišemo sve one koje je napravio naš Mirko Ilić. Ipak, The Time je otišao i korak dalje. Proglašavajući 2006. osobu godine, odlučeno je da je to svaka jedinka urasla u novo informacijsko društvo 2.0. Hm, ali kako prikazati to na naslovnici? Jednostavno – posebnim ogledalom koje je stavljeno na gotovo 7 000 000 primjeraka. Svakako najlaskavija naslovnica u povijesti. Srećom je priča o Narcisu zagledanom u svoj odraz samo mit.
Fotografije: Ilustracija