...jer samo tako možemo osigurati budućnost, posao… I onda “b(l)aaaam”! - zavirimo li u statistike primjećujemo da mladi, posebno u europskim zemljama Mediterana, teško dolaze do posla, prednjače u emigraciji i sl… S druge pak strane imati pedesetak godina i izgubiti posao, firmu, završiti pod ovrhama posebna je nevolja i lanac životnih problema…

Ne bi li svima bar malo lakše bilo krenuli u potragu za poslom ili vlastitu poduzetničku inicijativu tu su i knjižnice. Upravo zato ove je godine članarina u knjižnici simboličnih 25 kuna.  

Prva potreba koju sigurno možemo zadovoljiti je kvalitetnija dokolica jer slobodno vrijeme uvijek se isplati ispuniti i dobrom knjigom. Preporuka ne manjka. 

No tu je druga strana medalje, pristup onoj literaturi koja može pomoći u poslovnoj orijentaciji, planiranju, traženju inspiracije i sl. Složili smo stoga jedan paket knjiga u kojem se nalaze knjige koje konkretno provode kroz osobne poslovne pokušaje ili pak “samo” motiviraju na akciju i pružaju objašnjenje konteksta svijeta u kojem živimo. A uz svaki naslov pružamo i jedan mali razlog zašto vjerujemo da je baš u to djelo vrijedno zaviriti.

Inga Lalić: Kako pokrenuti vlastiti biznis

jer prenosi konkretno domaće iskustvo...

Autorica je konzultantica s dvanaestogodišnjim iskustvom u poslovnom savjetovanju i edukaciji klijenata. Svoje iskustvo pretočila je u knjigu s praktičnim savjetima kako postati uspješan poduzetnik, od pitanja tko može pokrenuti vlastiti biznis, preko odlika uspješnog poduzetnika, pa sve do savjeta izbora poslovnog subjekta. Svako poglavlje ujedno sadrži zadatke za čitatelja, iskustva autoričinih klijenata, te poduzetničke priče.

Gordana Frgačić: Kako dobiti posao : vodič za zaposlene i nezaposlene tražitelje posla

jer je riječ o konkretnim savjetima i vještinama...

Ovo je vodič za zaposlene i nezaposlene tražitelje posla koji pruža nezaobilaznu pomoć ne samo onima koji su u potrazi za poslom, nego i onima koji sjede s druge strane stola - njihovim ispitivačima. Knjiga proučava kako napisati zamolbu, te osmisliti i održavati životopis. Detaljno opisuje cijeli proces razgovora za posao, upućuje što i kako uvježbati prije razgovora, savjetuje što je tijekom selekcijskog procesa dobro učiniti kako bi se pridobilo potencijalnog poslodavca, te kako izbjeći ono čime bi ga se moglo odbiti. Upućuje kako odgovoriti na pitanja koja se najčešće postavljaju na razgovorima i kako odgovore prilagoditi osobnoj situaciji, ali i otkriva neke male trikove koji mogu pomoći da se dobije i ne izgubi prednost pred drugim kandidatima.

Paul Krugman: Odmah okončajmo ovu krizu!

jer je mudar nobelovac čiji naslov knjige govori sve…

Ovom knjigom dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju poziva na pružanje otpora financijskoj krizi koja traje još od 2008. godine. Paradoksalno, države koje obiluju znanjem, resursima i kvalitetnim radnim stanovništvom, svime što je preduvjet za osiguravanje zadovoljavajućeg životnog standarda, još uvijek krizi ne naziru kraj. Autor analizira uzroke i opsege krize i predlaže rješenje za njeno razrješavanje. Tvrdi da je kriza bezrazložna, umjetna tvorevina, nastala kao posljedica nedovoljne potražnje. Kada bi se pokazala politička volja, mogla bi biti okončana jednostavnom primjenom modela poticaja umjesto do sada provođenih drastičnih štednji.

Antonija Bušić Crnković, Ana Frlan Bajer, Lana Načinović: Neudoban položaj: izvještaj o diskriminaciji mladih na hrvatskom tržištu rada

jer pokazuje realno stanje protiv kojeg je potrebno djelovati...

Institut za razvoj tržišta rada u suradnji s portalom MojPosao proveo je sustavno istraživanje mladih na tržištu rada. Rezultati istraživanja predstavljeni su u ovoj knjizi radi poticanja javne rasprave o diskriminaciji s kojom se mladi susreću na tržištu rada. Naglasak je na kvalitetnijoj edukaciji kako mladih tražitelja posla tako i poslodavaca, te izgradnji nužnih mjera solidarnosti poslodavaca prema mladim ljudima koji u vremenu nezapamćene ekonomske krize ulaze na tržište rada na kojemu i antidiskriminacijsko zakonodavstvo može imati iznimno važnu ulogu.

Jon Gordon: Drvodjelja

jer dokazuje da ne postoji brzi uspjeh...

Dok mu drvodjelja prenosi mudra znanja, Michael se unatoč brojnim nedaćama, neostvarenim poslovnim dogovorima, vlastitim strahovima i propalim pokušajima trudi spasiti tvrtku. Spoznaje da ne postoji nešto kao što je uspjeh preko noći - postoje samo bezvremena načela koja čovjeku pomažu da se izdigne iz bezimenog mnoštva, nadiđe sve okolnosti i, kao iznimna osoba, ostavi trag u ljudima i svijetu. Jon Gordon donosi zabavnu i poučnu priču koja smjera potaknuti čitatelje da prionu na izgradnju boljeg života, karijere i svoga radnog tima uz pomoć strategija za uspjeh na svijetu. Njegova načela iskušale su nebrojene tvrtke s popisa najuspješnijih tvrtki prema odabiru časopisa Fortune 500, kao i školski sustavi, bolnice, sportski timovi i neprofitne organizacije.

SMART paket

jer je neprofitna, nevladina udruga za razvoj civilnog društva SMART godinama  tvorac korisnih edukacija pa tako i obrazovnih materijala proučavanje kojih je jedan od korisnijih koraka u izgradnji vlastitog projekta, posla, potrazi za budućnošću…

Iz SMART-a  nam dolazi cijeli niz dobrih priručnika koje vrijedi uzeti u ruke iako prolazi vrijeme i datum izdavanja više nije najnoviji…

Gordana Forčić i Slađana Novota: Korak po korak do uspješnog prijedloga projekta

Zvijezdana Schulz Vugrin i Gordana Forčić: Strateško planiranje: put ka održivosti neprofitnih organizacija

Gordana Forčić, Slađana Novota: Uokvirite svoju ideju: priručnik o upravljanju projektnim ciklusom i izradi logičkog okvira

Gordana Forčić: Inovativni pristupi prikupljanju sredstava

Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstrale: Funky business zauvijek: kako uživati kapitalizam

jer polaze od realnosti i potiču na akciju...

Nadovezujući se na prethodno objavljen bestseler “Funky Business”, jednu od najprodavanijih knjiga s područja poslovne literature, počesto nazivanom i "biblija poslovne literature", dvojica proslavljenih autora u ovoj knjizi, osuvremenjenoj recentnim primjerima i poslovnom praksom, s vremenskim odmakom od deset godina, na određen način pokušavaju provjeriti točnost teza iz prve knjige, odnosno "detektirati" koliko su bili u stanju analizirati i predvidjeti kritične promjene u poslovnom svijetu. Knjiga je prevedena na 25 jezika.

Seth Godin: Malo je in, veliko je out i još 195 različitih solo improvizacija, bombastičnih govora i izvanrednih poslovnih ideja

jer je motivator i vrijedi mu se okrenuti kada ponestaje energije, ideja, volje…  

Kontroverzni marketinški stručnjak uzdrmao je i našu čitateljsku javnost hitovima "Plava krava" i "Svi marketinški stručnjaci su lažljivci". Provokativno poslovno razmišljanje u novoj je knjizi obogaćeno s još 195 solo improvizacija, govora i novih poslovnih ideja s autorova popularnog bloga i kolumni iz časopisa Fast Company. Dva su eseja o mrežnom dizajnu i blogovima prethodno bila objavljena kao e-knjige. Autor podastire nova pravila poslovnog ponašanja: Malo je in, veliko je out, Potrošači imaju više moći nego ikada ranije, Mogućnost brze promjene, Blogovi su bitni, Ne postoje sporedni učinci, itd.

Gary Vaynerchuk: Crush it!: zašto je sada vrijeme da unovčite svoju strast

jer potiče da pokušate svoj hobi pretvoriti u posao ma koliko god neobičan bio...

Autor je mladi poduzetnik koji je u kratkom roku povećao prihode obiteljske vinarije za više od deset puta koristeći specifičnosti online marketinga. Smatra da svatko može izgraditi karijeru na području vlastitog strastvenog interesa, što i dokazuje kao jedan od najtraženijih govornika SAD-a. U knjizi otkriva tajnu svog uspjeha: ljubav prema obitelji, iznimno naporan rad i življenje vlastite strasti. Korak po korak objašnjava korištenje raznih alata na internetskoj društvenoj mreži, poput blogova te izgrađivanja vlastite robne marke i njezinog osnaživanja marketinškim strategijama. Vješto ispripovijedana vlastita priča motivirajuće je štivo svakome tko razmišlja o pokretanju vlastitog biznisa.

Jenny Friedman, Jolene Roehlkepartain: Činimo dobro zajedno: 101 jednostavan i važan projekt rada za opće dobro za obitelj, škole i lokalne zajednice  

jer pokazuje zašto je za život u zajednici i put do posla potrebno volontiranje...

U knjizi je prikazan 101 način kako se obitelji mogu aktivno uključiti u rad za opće dobro. Aktivnosti u ovom priručniku obuhvaćaju projekte za zaštitu okoliša, smanjenje siromaštva, pomoć bolesnim, starim i hendikepiranim osobama, projekte za poticanje obrazovanja i pismenosti, prikupljanje materijalnih i novčanih sredstava za potrebite, projekte za promicanje mira i pravednosti, pružanje podrške vojnicima, pomoć životinjama kao i projekte za izgradnju osjećaja zajedništva, prijateljstva i podrške onima kojima je ona potrebna. Projekti su klasificirani prema uzrastu sudionika i tematski.

Dan Senio: Start-up nacija: tajna izraelskog ekonomskog čuda

jer je razumijevanje stranih praksi i mentaliteta jedan od ključeva našeg mijenjanja i akcije…  

Dvojica izraelskih autora objašnjavaju u čemu se sastoji tajna izraelskog ekonomskog čuda. Knjiga analizira fenomen kako država sa samo 7 milijuna stanovnika, stara 65 godina, okružena neprijateljima, u trajnom ratnom stanju, bez prirodnih resursa, predstavlja najveću koncentraciju inovacija i poduzetništva u svijetu današnjice.

*opisi djela preuzeti iz katalog.gkr.hr