Prva jutarnja: Kada jutro završava Večerom, a ništa nije čudno
Zalaufale smo se. Jurimo otpratiti ovu godinu i usmjeriti nove snage na nešto novo, valjda bolje, neizvjesno i primamljivo.
Ne vidim umor na licima kolegica. Vjerojatno je iščekivanje godišnjeg odmora i ispraćaj stare, dovoljno jak motiv da se dobro držimo. Gomilica uskoro postaje i malkoc moćnija.
Pridružuje nam se Marija iz Stribora, vratila se Jelena s porodiljnog, tu je i Hana i sve ostale.
Zamirisala kava.
Donatella predstavlja knjigu. Spletke sudbine : dnevnik jedne egoistice (Triolet, Elsa). (Pomislim da bi se moglo raditi o kakvoj slatkastoj priči s okusom vanilije.)
Ne, radi se o ozbiljnoj autorici, prvoj ženi dobitnici Goncourtove nagrade. Zanimljiva književnica ruskog porijekla s francuskom adresom. Piše romane, novele, eseje i kazališne kritike.
Clarisse Duval glavna je junakinja romana. Kroz cijeli život prati je stigma egocentričnosti. Nakon jedne nesreće Clarisse napokon počinje razmišljati o sebi. Iako stigmatizirana, shvaća da ona živi suprotno svojim potrebama i željama te da su svi oko nje sebični. Ona se još nije ostvarila u pravcu u kojem želi. Napušta posao pjevačice (njega radi zbog supruga kompozitora) i mijenja profesiju. Njezina je želja biti glumica. Ostavlja muža i kreće dalje.
Naravno da je svi opet optužuju. Nalazi novog partnera, ali ni to nije bio dobar izbor. Clarisse odlazi na turneju, gdje glumi u jednom mjuziklu i nastavlja SVOJ život.
Jer, kako kaže Elsa Triolet... da bi se osujetile spletke sudbine, treba u određenoj mjeri biti egoist...
Marija dolazi s novim romanom Tri metra iznad zemlje, Federico Moccia. Pročitala je da se radi o hvaljenoj knjizi, ali sve je stalo na tome. Razočaranje.
Roman daje sociološku sliku Italije 80-ih godina. Grupa mladih buntovnika bez razloga, presijek jednog bogatog sloja društva i hrpa nezanimljivih akcija koje čini spomenuta mladež. Od fascinacije modnim markama, do skupih automobila i bezumne vožnje motorima, sve iz jednog jedinog razloga. Dosada!
Kritičari pišu da su glavni junaci romana djevojka i mladić, poput Romea i Julije. Marija ne misli tako. Sve nas zanima kakav će odjek knjiga imati među našim korisnicima, jer ovo je roman za teen populaciju.
Pa... živi bili i vidjeli.
Hana je jutros s nama. A kako bi to bilo da nam nije ništa približila? Kako? Nemoguće!
Hana nas je ukratko upoznala s Ulicom Helen Keller riječkog autora Envera Krivca. Riječki život, Rijeka kao metafora i Hrvatska danas. Svatko tko voli maštovito riječko pismo, svatko tko može zamisliti riječku ulicu Kelericu, svatko tko može zamisliti Jacka Nicholsona da ljetuje na Jadranu i tko želi proučiti Rijeku na neobičnoj mapi, uživat će. Naime autor se na duhovit način referira kroz glazbu, filmove i zanimljive likove današnjice.
Vrijedilo bi pročitati, pomislim.
Sara donosi Kristalnu kuglu - Riley, Judith Merkle. Ovo je povijesna priča koja nas vraća u 17. stoljeće, u Pariz, za vrijeme Luja XIV. Djevojka Genevieve pametna je djevojka nadnaravnih moći čitanja misli i osakaćenog tijela. Rođena je zakrivljene kičme i kraće noge, ali njezina su ljepota pamet, vedrina i sjaj u očima. Genevieve živi u vrlo šarolikoj obitelji. Majka, brat i ujak zaluđeni novcem i bogatstvom, priglupa lijepa sestra, snažna baka i obrazovani otac kao uzor. Ovoj šarolikoj obitelji pridružuje se i papiga koja neprestano izvikuje "Vatra i sumpor! Pakao i prokletstvo!" Čarobnica Catherine Montvoison, sljedbenica nove filozofije, zainteresira se za djevojku koja geometrijskim metodama analizira, zapisuje i vidi budućnost. Preobražava je u staricu od 200 godina i prodaje njezine usluge Parizu. Ispod maske ostarjele mudre žene ostaje mlada djevojka koja voli i biva voljena.
Zanimljivo je spomenuti da je ovaj romantični, nadnaravni i avanturistički roman zasnovan na povijesnoj istini i fikciji.
Pomalo stižemo do Večere. Izuzetno upečatljiv roman Hermana Kocha dolazi nam iz Nizozemske.
U luksuznom restoranu odvija se večera, rekli bismo večera kao večera. Bračni par iščekuje drugi, dok pijucka skupi aperitiv. Na sve se gleda. Tko će zauzeti koju stolicu, tko će gledati u vrt, tko u otvorenu kuhinju i s koje će se strane lakše čitati pogledi. Uštogljeni konobar malim ispruženim prstom gotovo zlokobno prijeti.Narator je Paul, profesor. Uz njega sjedi supruga kojoj se divi i koju obožava. Prilazi im drugi par. U restoranu zavlada pomutnja. Komešaju se gosti spuštenih pogleda, ustrči se posluga. Dolazi poznati političar sa suprugom. Sastaju se dva brata. Paul i Serge Lohman.
Razlog ove dogovorene večere nije jednostavno bratska ljubav. Njihovi bratski odnosi duboko su poremećeni. Serge je hladan, proračunat, pozer, željan divljenja, egocentrik i seksist. Paul je mračni sociopat, agresivac, opsesivni popisivač ljudskih slabosti istančanog osjećaja za analiziranje.
Razlog ove večere njihovi su maloljetni sinovi. Oni su počinili ubojstvo. Javnost je zgrožena. Nadzorne kamere nejasno su snimile počinitelje, ali i sam čin. U predvorju banke bestidno je ležala smrdljiva beskućnica. Jednostavno je smetala, nije se moglo ni približiti toj smrdljivoj vreći, a kamoli podići novac. Tukli su je nogama, bacali stvari na nju i na kraju polili benzinom. Buktinja je u čas učinila svoje.
Alarm je upaljen. Hoće li itko prepoznati mladiće? Roditelji jesu, već iste večeri kada je prilog postavljen. Treba li priznati javnosti da se radi o njihovim sinovima? Treba li izgubiti političku bitku i zabetonirati sudbinu mladića ili sasvim lojalno šutjeti?
Zapravo, ova je smrt imala opravdanje!
Neke su osobe slabe, siromašne, smrde, teret su društvu i ne zaslužuju živjeti!
Uostalom, kako netko može spavati na javnom mjestu?
A... neke stvari jednostavno moraju ostati u obitelji...
Koliko daleko može ići roditeljska ljubav? Gdje su granice razuma? Treba li roditelj zauvijek imati otvoreno krilo?.....
Izuzetan, fascinantan roman. Preporučujem! Preporučujem!