Svaki je narod određen jezikom, pismom, svojom poviješću i prostorom na kojem živi. Jezik i pismo temeljne su odrednice nekog naroda i njenog nacionalnog identiteta i bez toga čovjek postaje beskućnik.

Hrvatska je kroz svoju povijest koristila tri različita pisma: latinicom, glagoljicom i ćirilicom od kojih se glagoljicom pisalo kroz cijelo jedno tisućljeće.

Hrvati su na glagoljici pisali svoje dokumente, knjige, svoju povijest i kulturu. Narod je izražavao svoju kulturu, pisao svoje običaje i svoje moralne vrijednosti. Isto tako hrvatski narod je s vremenom doživljavao glagoljicu kao dio vlastite kulture, kao dio vlastitog nacionalnog identiteta. Kada bismo danas promatrali proizvod koji bi prožimao sve dijelove jednog društva teško bi se mogao navesti proizvod kojim se to uspjelo postići, stoga je glagoljica jedinstveni izum sam po sebi.

Njezinoj jedinstvenosti pridodaje i duboka misao da su svi ljudi ravnopravni i jednakovrijedni. Ljudi koji su se služili glagoljicom su bili svjesni sebe: jakosti i dostojanstva vlastitog jezika. To zapravo znači da je glagoljica složeni sustav, i to joj daje potencijal za izgradnju brenda. Brendovi su danas usko vezani uz odnos. Oni su u srcima, mislima i osjećajima. Njima se zalaže za nešto u što ljudi vjeruju. Brend mora pričati priču, zabavljati, izazivati kreativnost kupaca, ali u isto vrijeme nuditi kvalitetu i pouzdanost. Glagoljica može biti brend u punom smislu te riječi i to iz tri razloga.

epistula

Glagoljica kao komunikacija emocijama 

Glagoljica je kodno pismo. U svakom slovu nalazi se duboka simbolika prepoznatljiva njenim čitateljima. Tako da možemo reći da se glagoljicom komuniciralo emocijama.

Dosljedno se provodio njezin identitet kroz cijelo tisućljeće. Svaki segment ljudskog života (znanost, umjetnost, svakodnevni život) zaokružen je ovim pismom. Hrvatski narod je živio vrijednosti koje je glagoljica predstavljala.

Neprestano se radilo na inoviranju glagoljskog pisma (zato i postoji trokutasta, obla, uglata i brzopisna glagoljica).

Kako bi glagoljica prikupila široku publiku i ponovno popularizirala, potrebno joj je redefinirati funkciju od one koju je imala u prošlosti i dodati joj još neke druge vrijednosti pored nje same. To znači stvarati nove proizvode i nove sadržaje kombinacijom glagoljice i drugih hrvatskih vrijednosti iz naše bogate kulturne baštine i tradicije. Tom tezom započinje vizija društva "FABULA CROATICA".

Društvo "Fabula Croatica"

Naziv FABULA CROATICA preveden s latinskog jezika na hrvatski jezik znači „hrvatska priča“, a sam naziv ostao je na latinskom kao jednom od jezika kojim su se služili Hrvati. Time FABULA CROATICA dobiva međunarodni karakter. Trenutni cilj društva FABULA CROATICA je modernizirati dijelove hrvatske kulturne baštine, prikladno je predstaviti lokalnoj i globalnoj zajednici koristeći se pritom svim multimedijalnim sredstvima odnosno dizajnom. U ovom se projektu također istražuje potencijal hrvatske kulturne baštine. Putem FABULE CROATICE želi se vratiti privlačnost zagubljenog identiteta hrvatske kulturne baštine. Da bi se to ostvarilo potrebno je pristupiti kulturnoj baštini kao tržišnoj vrijednosti ili kao tehnologiji koju je potrebno neprestano inovirati ne bi li se zadržao određeni udio na tržištu.

Kulturnom baštinom kao temeljem stvaraju se jedinstveni proizvodi koji omogućuju nove doživljaje korisnicima koji će istovremeno biti zanimljivi, privlačni i korisni u svakodnevnom životu.

Čokolada DOBRO

Jedan takav proizvod je i čokolada DOBRO. DOBRO su čokolade vrhunske kvalitete koje sadrže zanimljivu priču o jednom gradu, u kojima se događaji i pojedinosti prenose poput zanimljive knjige ili napetog filma. Njima se opisuju priče o glazbi, likovnoj umjetnosti, znanosti, gospodarstvu, običajima, poznatim ličnostima i svakodnevni život ljudi. U svakoj čokoladi moguće je pronaći priču na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku o gradu kojeg proizvod DOBRO predstavlja. Tako se kvalitetnim proizvodom korisnicima daje jedinstvena razglednica hrvatske kulturne baštine kojom se kupca dalje privlači u otkrivanju i doživljavanju priče o gradu Zagrebu, Dubrovniku, Zadru ili nekom drugom gradu predstavljenim DOBRO čokoladama.

Kako su pismo i jezik najvažnije odrednice kulture svakog naroda, glagoljično pismo odabrano je kao vizualni kôd čokolade DOBRO. Čokoladama DOBRO do sada se promicalo tri hrvatska grada. Mliječnom čokoladom promiče se grad Dubrovnik, tamnom čokoladom promiče se Zadar i bijelom čokoladom Zagreb. Ovim se proizvodom poslovnim partnerima, kolegama ili obitelji i prijateljima poklanja više od same čokolade. Također im se pruža novi doživljaji putem najvažnijih pojedinosti određenog grada.

Cokolade DOBRO Dubrovnik, Zagreb, Zadar

Seminar "Učiniti svoje proizvode vidljivima" 

S obzirom da društvo FABULA CROATICA temelj svojih proizvoda crpi iz kulturne baštine, dodatni cilj ovog društva je prenjeti znanje drugim ljudima kako stvoriti vlastite proizvode, usluge ili projekte te ih učiniti relevantnim, korisnim i vizualno privlačnim na tržištu. Stoga FABULA CROATICA upravo organizira seminar pod naslovom „Učiniti svoje proizvode vidljivima“ 22. veljače 2016 u prostorijama kongresnog centra FORUM Zagreb u Radničkoj cesti 50.

 

Seminar je podijeljen u tri modula gdje svaki traje po jedan dan (5 sati i 30 minuta), a u kojem se obrađuju tri različita predavanja koja se dotiču identiteta, brenda, dizajna i imidža. Poanta modula nije da polaznici dobiju samo znanje već odmah i stvore određene dijelove svojeg proizvoda. Tako na prvom modulu polaznici mogu stvoriti logotip i znak za svoj proizvod, uslugu ili projekt. Na drugom modulu mogu stvoriti plakat ili brošuru, a na trećem ambalažu. Polaznike se uče kako prezentirati vlastite ideje na način da drugi razumiju kvalitetu Vašeg proizvoda, a ne da ona bude neprimjećena zbog loše prezentacije, lošeg grafičkog dizajna, odnosno loše ambalaže.

 

Seminari se održavaju drugi puta, a vodi ih dr. sc. Filip Cvitić, sa svojim petogodišnjim iskustvom kao asistent na Grafičkom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu te direktora društva FABULA CROATICA.

 

Dođite na seminar, pokupite znanje i pođite kući s logotipom, plakatom, brošurom ili ambalažom za Vaš proizvod.

Glagoljica kao pismo prepoznatljivosti hrvatskih proizvoda

Ovo hrvatsko pismo moguće je primijeniti na ambalaže proizvoda čime ona postaje aktivan element njihovog vizualnog identiteta. Isto tako glagoljicu je potrebno proučavati s aspekta dizajna, a ne više toliko s aspekta povijesti. Ona sadrži potencijal za prepoznavanje domaćih proizvoda kao hrvatskih na policama lokalnog i globalnog tržišta.

Glagoljica je nedvojbeni dokaz obogaćivanja hrvatske kulturne baštine te je ostala nacionalnim pismom Hrvata stoljećima. Proizvodom kao što je čokolada DOBRO pokazuje se da glagoljica ostavlja puno prostora za istraživanje čija svjetska jedinstvenost i uloga u prošlosti otvara veliki potencijal za promicanje hrvatskih vrijednosti.

Seminari DFC