Mladi Poslovni kutak u Gradskoj knjižnici Rijeka na lokaciji Središnji odjel Palača Modello dočekao je svoju prvu jesen. Za vas je pripremljena i serija predavanja i druženja sa stručnjacima za razna pitanja iz poslovne prakse u rasponu od marketinga da paradigme razvoja tzv. pametnih gradova, pa će vjerujemo biti korisna za snaženje vaših znanja i profiliranje poslovnih zamisli. 

Sva druženja se održavaju u Središnjem odjelu Palača Modello, termin je uvijek vezan uz utorak, a ulaz je naravno besplatan za sve željne upijanja kvalitetne energije. 

Nela Dunato: Totalno drukčiji od drugih - kako stvoriti prepoznatljiv brend za svoju malu tvrtku

19. rujna 2017. u 18 i 30

Pojam brenda teško je objasniti, ali lako ga je prepoznati. Sva naša iskustva koja imamo s određenom tvrtkom (pozitivna kao i negativna), dio su njenog brenda. Iako ljudi vole misliti o sebi kao o racionalnim bićima koja svoje odluke o kupnji donose na temelju činjenica, praksa je nešto drugačija: istraživanja pokazuju da emocije uvelike utječu na naše odluke o kupnji i da je njima iznenađujuće lako manipulirati.

Što to znači za male poduzetnike koji pokreću svoj novi posao? To znači da se ne mogu pouzdati u najniže cijene, "najbolju kvalitetu" (što je uostalom teško dokazati) ili najnovije tehnologije i očekivati da će svi pohrliti njima. Kupci osim činjenica traže i nešto drugo: doživljaj. Ovo predavanje pojasnit će osnove definiranja brenda za vrlo male tvrtke, te kako unatoč ograničenim resursima stvoriti nezaboravan doživljaj za svoje klijente.

Nela Dunato je brend i web dizajnerica iz Rijeke. Dizajnom se profesionalno bavi više od 12 godina. Radila je kao dizajnerica u nekoliko riječkih agencija, a 2013. pokrenula je vlastiti studio Nela Dunato Art & Design. Surađuje s malim tvrtkama iz cijelog svijeta na razvoju njihovih vizualnih identiteta i primjeni na tiskane i digitalne medije. Osim rada s klijentima, također predaje grafički dizajn na Pučkom otvorenom učilištu Algebra u Rijeci, održava radionice iz područja dizajna i marketinga te piše blog na engleskom (i odnedavna na hrvatskom) jeziku namijenjen malim kreativnim poduzetnicima. Publici Gradske knjižnice Rijeka od ranije je poznata po angažmanu u udruzi 3. Zmaj: u suradnji s dječjim odjelom Stribor te GKR Labom održala je nekoliko kreativnih radionica za njihove male korisnike u sklopu manifestacije "Mjesec fantastike".


Zvonko Bumber: Izrada projektnih prijedloga i prijava na lokalne, državne i EU natječaje

3.10. u 18 i 30

Projektni pristup sve više postaje način djelovanja i u javnom sektoru, a ne samo u privatnom. Projekti su veoma mjerljivi…imaju svoj “životni vijek”, ograničeni su vremenom, budžetom i ljudskim kapacitetima, a imaju veoma jasne smjernice i vidljive postignute rezultate.

Kada želite obojiti zidove koje sve radnje poduzimate? Prvo odredite vrijeme početka i završetka te budžet kojim raspolažete. Ukoliko vam novac ne predstavlja problem unajmit ćete nekog da to napravi umjesto vas. Ako pak imate ograničena sredstva zatražit ćete pomoć od prijatelja ili to uraditi sami. Rezultat je očit i veoma mjerljiv: koliko novca tijekom koliko vremena ste utrošili i kako ste zadovoljni napravljenim. Uočit ćete što ste mogli napraviti bolje, brže i jeftinije te time steći iskustvo za budućnost. Ista stvar je i s ispunjavanjem projektnih prijedloga i njihovom prijavom na lokalne, državne i EU natječaje. Kada jednom naučite to raditi, svaki sljedeći pokušaj će biti lakši i brži.

Tijekom predavanja osvrnut ću se na način pretraživanja natječaja za fizičke osobe, udruge i tvrtke, dok će naglasak biti na načinu pravilnog ispunjavanja projektne prijave u cilju postizanja što većeg broja bodova. Navest ću i primjere nekog natječaja iz EU fondova i državnog proračuna kako bi vidjeli izgled i količinu potrebnih materijala.

Predavanje će biti prilagođeno svim uzrastima te nikakvo prethodno iskustvo nije potrebno.

Zvonko Bumber je rođen u Šibeniku, studirao u Zagrebu, a živi i radi u Rijeci. Diplomirao je na zagrebačkom PMF–u i stekao zvanje profesora geologije i geografije 2008. Kao i većina mladih ljudi radio na poslovima van struke te 2010. godine uzeo stvar u svoje ruke i osnovao Udrugu za prirodoslovna istraživanja UPRIS. Autor je novog nastavnog sredstva iz geografije „Geološka zbirka u školi“ koja uključuje zbirku stijena s pratećim priručnikom, a koju danas koristi 30 škola diljem Hrvatske i čiji se broj stalno povećava. UPRIS se bavi popularizacijom prirodnih znanosti, a financiran je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja posljednje četiri godine te gradova Dubrovnika, Opatije, Rijeke,Šibenika i Varaždina. Kao predstavnik udruge uključen je u nekoliko odbora, radnih skupina i vijeća na nivou Hrvatske i Europske unije. Od 2011. zaposlen kao nastavnik geografije u Medicinskoj školi u Rijeci. Želeći unaprijediti vještine upravljanja projektima i osigurati razvoj udruge, završio sam četiri poslovna modula (Upravljanje projektima, Organizacijske vještine, Upravljanje vremenom i Komunikacijske vještine). Također, položio sam tri modula o izradi projekata financiranih iz EU fondova i stekao certifikat Sveučilišta u Rijeci. Godine 2015. osnovao udrugu "Inovativni projekti" (INO-PRO) kojoj je cilj baviti se društvenim poduzetništvom i izradom multidisciplinarnih projekata. Od tada pisao prijave na natječaje iz državnih i europskih fondova za tvrtke i udruge. Uvijek spreman izaći u susret mladim kreativcima, a posebno udrugama. Održava predavanja o pisanju projektnih prijedloga i prijava na EU natječaje u svojstvu mentora u riječkom Startup inkubatoru.


Hrvoje Gligora: Poslovna karijera - kako je razvijati u izazovima radnog mjesta 21. stoljeća?

17. listopada 2017. u 18 i 30

Promjene u vrstama poslova, načinima rada i komuniciranju, razvoj tehnologija, te istovremeno prisustvo pet različitih generacija u svijetu rada samo su neki od izazova radnog mjesta 21. stoljeća. Društvene promjene donose novu sliku radnog mjesta bliske budućnosti u kojoj se već sada nalazimo i predstavljaju zahtjevnu zadaću – i za zaposlenike, i za one koji njima rukovode.Predavanje daje neke odgovore na pitanje kako razvijati karijeru i koji su najveći izazovi u svijetu rada, kako za zaposlenike, tako i za poslodavce.

Hrvoje Gligora, diplomirani psiholog, zaposlen kao voditelj projekata u Ljudskim resursima ULJANIK Poslovno informacijskih sustava u Rijeci i stručni voditelj ULJANIK Učilišta – Podružnice Rijeka. Radio je i kao direktor Kadrovskih i općih poslova u riječkom 3.MAJ Brodogradilištu, te kao voditelj Ureda za odnose s javnošću istog brodogradilišta. Osam godina bio je na čelu Hrvatske psihološke komore i četiri Hrvatskog psihološkog društva. Sudionik je i organizator brojnih stručnih konferencija i kongresa, a 2012. godine utemeljio je Konferenciju Psihologija za gospodarstvenike koja se tijekom Tjedna psihologije u Hrvatskoj svake godine održava u Rijeci, Puli i Zagrebu. Područje interesa su mu selekcija zaposlenika, razvoj karijere i kompetencije, te aktualne teme iz područja organizacijske psihologije i psihologije rada.


Tijana Debelić: Profesionalni portfolio - gdje (sam), kamo (želim), kuda (ići)?

14. studenoga u 18 i 30 sati

U današnoj ekonomiji, linearne karijere postaju prošlost. Od radnih ljudi očekuje se posjedovanje kompetencija potrebnih za prilagodbu novim tržišnim uvjetima. To znači da ćemo tijekom svoje karijere najvjerojatnije više puta promijeniti radno mjesta, a moguće i zanimanje; poslove na neodređeno sve češće zamjenjuju projekti i ugovori na određeno; kontinuirana edukacija je neizbježna; radit ćemo danas u Rijeci, a za godinu dana u Zagrebu ili čak Japanu, itd. Radi se, dakle, o karijerama čije su granice slabo definirane i koje od nas zahtijevaju vještine poput prilagodljivosti, samo-regulacije i otvorenosti prema cjeloživotnom učenju.

Radionica je namijenjena svima koji se već nalaze u svijetu rada ali i onima koji se pripremaju na svoje prvo radno iskustvo. Kroz razne aktivnosti, na radionici ćete otkriti vlastita očekivanja i razmišljanja o karijeri i dobiti alate za upravljanje vlastitim profesionalnim razvojem. Uz nadu i želju da ćete s radionice ponijeti kući nešto korisno za sebe, stoji obećanje da ćete se i zabaviti.

Tijana Debelić, certificirani trener iskustvenog poučavanja i kognitivno-bihevioralni psihoterapeut u edukaciji. Magistriravši organizacijsku i komunikacijsku psihologiju u Padovi, suradnje s talijanskim poduzećima u području upravljanja ljudskim resursima te se vraća u rodni grad. Od 2013. je suradnica konzultantskog ureda Poslovni biro PBIRO d.o.o. za područje poslovne psihologije. Osim što održava individualne i grupne treninge za poduzetnike, aktivno sudjeluje i kao predavačica na različitim manifestacijama poput Psihologije za gospodarstvenike, Hairstyle News, Rijeka Psihologije (Upravljanje konfliktima, Kako se stvara i vodi uspješan frizerski salon, Kako motivirati zaposlenike, Stres naš(ne)prijatelj, itd.) jer svoje zanimanje smatra važnim i odgovornim poslom koji ima snažan utjecaj na društvo i na dobrobit njegovih pojedinaca. Svojim toplim, vedrim i profesionalnim pristupom stvara ugodnu radnu atmosferu, te sve sudionike motivira na promjenu.


Damir Medved: Roboti dolaze - što ćeš ti raditi nakon školovanja?

28. studenoga u 18 i 30 sati

Predavanje se bavi promjenama koje nam donosi 4. industrijska revolucija - brzi razvoj umjetne inteligencije, robotike, interneta stvari, 3d printanja, autonomnih vozila, i mnoge druge stvari. Osim ugodnijeg života i novih prilika, te promjene biti će šokantne za veliki broj ljudi a pogotovo za mlade koji tek ulaze na tržište rada.

Rada, kojeg rada :) ?

Što će se uopće očekivati od ljudske radne snage za 10, 20 ili 40 godina, da li dolazi vrijeme utopije ili komunističke nirvane gdje će strojevi raditi a mi se baviti kreativnim stvarima ( ili ležati po kafićima)?

O tome i još koječemu, biti će više riječi na samom predavanju i u diskusiji nakon.

Damir Medved je glavni konzultant Ericssona Nikole Tesle a bavi se temama kao što su pametni gradovi, širokopojasne mreže i stvaranjem novih proizvoda u tim domenama. Djeluje u većem broju udruga civilnog društva sa ciljem promocije i čuvanja lokalne baštine, ekologije i promocije novih tehnologija.


Ozren Burić: Google oglašavanje: Kako pokoriti tražilice?

12. prosinca u 18 i 30 sati

Google je najveća internet tražilica koja je tijekom zadnja dva desetljeća postala prvo mjesto na koje odlazimo po informacije, neovisno da li nas zanima zašto nam pomidori u vrtu ne uspjevaju ili želimo pronaći destinaciju za slijedeće ljetovanje. Oglašavanje na Google-u je stoga postalo apsolutno obvezna stavka u marketinškim budžetima svih vodećih svjetskih kompanija u svim poslovnim granama – od turizma i trgovine do proizvodnih djelatnosti.

Ovo predavanje pružiti će svima uvid u ono što se odgađa iza samih oglasa s kojima se svakodnevno susrećemo prilikom pretraživanja interneta. Svi polaznici naučiti će kako izabrati ključne pojmove za oglašavanje i kako pokrenuti svoju prvu Google AdWords kampanju.

Ozren Burić je stručnjak za online oglašavanje iz Rijeke s preko 10 godina iskustva. Prve Google kampanje za niz malih poduzetnika slaže još za vrijeme studija, a nakon diplome svoje znanje koristi kao specijalist u turističkoj i IT industriji. Svoj vlastiti digitalni studio pokreće 2013. godine i od tada do danas uspješno surađuje s nekoliko najvećih hrvatskih kompanija, kao i međunarodnih startupa. Osim online oglašavanja, kompanija pruža i usluge razvoja web stranica i različitih aplikacija.