Banjalučki bibliobus: Avantura koja čeka svoje st(r)anice
Nastavljamo upoznavati bibliobuse koji stižu 7.6. na riječko Korzo, a danas nas cesta odvodi u susjednu Bosnu i Hercegovinu.
Do sada smo imali priliku saznati kako koparski bibliobus putuje od Italije do Hrvatske, kako koprivnički slavi rođendan, vinkovački popularizira tehnologije, zadarski do korisnika putuje na trajektu... Ovaj put upoznajemo bibliobus iz Banja Luke pred kojim se avanture tek nalaze, a o čemu je riječ rekao nam je Saša Levi iz Narodne i univerzitetske biblioteke Republike Srpske.
Kada bi ovo bilo pitanje za milijun dolara koje dodjeljuje tročlana komisija u sastavu startup vlasnik, marketinški stručnjak i bogati sugrađanin koji sav imetak ostavlja zajednici nakon cjeloživotnog rada u Njemačkoj, kako biste objasnili zašto je bibliobus ključan za vašu regiju?
Jedna stvar koja povezuje svu trojicu, a da toga niste ni svjesni jest sljedeća: sve znanje, iskustvo, sav vaš život ili barem njegovi segmenti, sve ono što jeste, zašto i gdje ste bili ili gdje idete može stati u knjige. Prije i poslije vas, pisat će i pišu, ljudi kao vi i mi, istim ljudima, kako bi ih i bez putovanja odveli na mjesta gdje jesu, fizički i mentalno.
Sve ono što želite propagirati, naučiti one koji ne znaju, obogatiti one koji znaju, predočiti onima koji ne mogu, možete kroz knjige.
A knjige na točkovima sežu još dalje - dakle ako želite produženu ruku zbirno skupljenih znanja, mašti, života, smisla, besmisla, inspiracije, motivacije... bibliobus je pruža svima.
Što intimno osjećate - kojoj skupini građana ćete najviše značiti i zašto?
Ne bih razdvajao ciljne grupe, jer mislim da svaka uzrasna dob, generacija, različiti nivoi obrazovanja, kao i životnog standarda, imaju knjigu za sebe, međutim iz iskustva mislim da su to najmlađi i najstariji.
Ulovio nas je vremenski stroj i odveo daleko. Kako mislite da će izgledati bibliobusi budućnosti i koji aspekt čekaju najveće promjene?
Na žalost ili sreću, nisam još siguran, jer rijetko šta može zamijeniti miris papira i osjećaj listanja stranica knjige, ali to bi možda mogla biti digitalna biblioteka dostupna na svakom trgu manjeg i većeg sela, naselja ili grada. Lako prenosiva, s velikim kapacitetom memorije koja stane u par foldera kolektivnog memorijskog stika.
Najveća vrijednost bibliobusa sigurno je u svim lokacijama koje nastoji pokriti i donijeti knjigu do gotovo svakoga. Koje je najneobičnjije, najegzotičnije, najspecifičnije stajalište koje čeka vaš bibliobus?
Kada bibliobus krene s radom, planirana stajališta uglavnom su školska dvorišta. Mislim da će ljudima u naseljima širom grada tako biti najlakše, ali i školarcima kojima eventualno zafali neka lektira u školskoj biblioteci.
Najdraža životna situacija u razvoju projekta bibliobusa u kojoj ste osjetili "ma ipak neću sutra dati otkaz, ima ovo itekako smisla"?
Tokom prezentacije bibliobusa građanima bilo mi je veoma drago vidjeti pozitivne reakcije na ovakav oblik biblioteke.
Građani, a i ja, s nestrpljenjem očekujemo da bibliobus krene u avanturu širenja pisane riječi i pozitivnih vibracija diljem grada. Uvijek mi je najveće zadovoljstvo, radeći kao bibliotekar, vidjeti osmijeh na licu nekoga tko je pronašao baš onu knjigu koju je tražio.
Banjalučki bibliobus kroz brojke:
Marka vozila: RENAULT 40 ACH 2A
Proizvođač: RENAULT, Francuska
Registarska oznaka: 047 A 760
Godina proizvodnje: 1997.
Snaga motora: 184 kW
Dimenzije vozila:
duljina: 10.05 m
širina: 2.50 m
visina: 3.40 m
Kapacitet: 5.500 jedinica građe
Pristup internetu za korisnike: DA
Broj članova posade: 2
Broj smjena: 1
Broj općina / gradova koje bibliobus obilazi: 1
Broj stajališta: 14
Početak rada: 2019.