Magazin s kioska: Kontura - užitak čitanja i gledanja
Gužva u šesnastercu. Tako se može opisati dojam koji vas obuzme posjetite li kakav bolje opremljen kiosk, izloga i prozora prepunih različitih časopisa, magazina... Kriza tiska?
Propast magazina? Ma dajte, molim vas... Za papir, posebno onda kada je dizajnerski lijepo ukrašen, a tekstualno privlačan, nema straha. Časopisi su jednostavno zakon! Ipak, čini se da toga često nismo svi svjesni - puno ih je, a provjereno je da pri suočavanju s prevelikim izborom osjetila i razum otupljuju, mnogi se i ne prodaju na većini kioska, pa ih nismo ni svjesni... Upravo zato mislimo da se vrijedi potruditi u isticanju pojedinih zanimljivih časopisa koje se isplati ima u rukama. Uostalom mnoge od njih imamo i u našem Odjelu periodike ili Narodnoj čitaonici. Uživajte i u ovoj vožnji jer kritizirati nećemo previše, ali hvaliti hoćemo... "Trolanja" na internetu je ionako previše. Pa krenimo d(r)ugom stazom...
"Kontura". Recite to na glas. Već sama riječ "kontura" odvlači vas prema nečem vizualnom, slikovnom, oku vidljivom... I doista "Kontura" sama sebe opisuje kao art magazin (štoviše, to je i dio punog imena) o vizualnoj umjetnosti, a prelistate li njene stranice čitat ćete o slikarstvu, kiparstvu, novomedijskoj umjetnosti, dizajnu... U svakom slučaju oči će biti u punom pogonu i zbog čitanja i zbog gledanja. Naime, stranice "Konture" su vrlo bogate ilustracijama, a teksta doista ne manjka - "Kontura" je zapravo "opasno" ozbiljan, "tvrdo" uređen časopis i ta strogost izvire iz svega - gustoće teksta, diskursa/rječnika, ilustracija, naslova, vizualnog oblikovanja samog časopisa, fonta... Nova "Kontura" na kioske stiže svaka tri mjeseca, a u novčaniku je potrebno imati 60 kuna. Skupo? Ne bi rekao.
"Kontura" je lišena i pravih komercijalnih reklama - nema u njoj ni teleoperatera ni nečega za što trebate pitati liječnika ili ljekarnika - samo jako puno umjetnosti. Jedini promotivni materijali su oni koji se odnose na samu "Konturu" jer iza nje zapravo stoji istoimena aukcijska kuća pa je ona i dosta dobar "content" marketing proizvod. Impresivna je činjenica da časopis postoji još od jeseni 1991. godine i pripada zapravo rijetkim preživjelim studentskim projektima iliti inicijativama. Za ovakav tip časopisa obično se kaže "ako ste ljubitelj umjetnosti čitajte ih" no vjerujem da logika treba biti potpuno obrnuta - "ako vas kiparstvo uopće, ali baš uopće ne zanima, uzmite "Konturu". Mogla bi vas zaintrigirati, nešto ćete naučiti, a i zavoljeti vizualne umjetnosti nije najgora stvar na svijetu.
Dopusti sebi da se zaljubiš, kako kaže stih pjesme Visoko iznad vlakova, ali to je neka druga priča ...