Stigla zimska Književnost uživo: štivo za čitanje pod dekom
Prije nekoliko dana objavljen je najnoviji broj časopisa Književnost uživo pokrenutog u ljeto 2013. godine kao svojevrsni nastavak istoimene Facebook stranice.
Ovaj projekt je od početka utemeljen na široko postavljenim kriterijima objavljivanja pa je tako relativno brzo stjecao popularnost i čitanost na cijelom prostoru Hrvatske, ali i regije. Već tijekom srpnja objavljen je prvi broj časopisa Književnost uživo u kojem se odmah predstavilo pedesetak, uglavnom posve novih imena, a novost je bila i to da je već po pokretanju izazvao nemalu medijsku pažnju, kako klasičnih medija, tako i u suvremenih e-medija formiranih uz novonastajuću književnu scenu.
Ono što je vrlo bitna stvar, a pokazala se kao jako dobra kombinacija, korištenje je najpopularnije društvene mreže Facebook u svrhu promoviranja autentične književnosti uz pomoć viralnosti pospješene komentiranjem i "lajkovima". Broj obožavatelja je neprestano rastao te je u svega 6 mjeseci od pokretanja dosegao 17 000 što je za književne stranice, naročito književne stranice formirane izvan većih izdavačkih kuća, vrlo respektabilna brojka.
Do sada je u tri sezonska broja objavljeno više stotina autora, a posebno je važno što je upravo ovaj projekt mnogima omogućio sudjelovanje na književnoj sceni mimo uobičajenih kanala. Komunikacija autora s brojnom čitateljskom publikom posve je izravna, broj čitatelja i obožavatelja stranice neprestano raste, a ono što je najvažnije, uočava se i trend porasta broja autora kao i same kvalitete radova. Što se tiče 2013. godine ovim brojem je ona zaključena, a u 2014. namjerava se pokrenuti nove suradnje uz one već postojeće te vlastiti web.
Konačno, ova ambiciozno zamišljena priča ukazala je na nužnost reafirmacije književnosti i izdavaštva kao temeljnih komunikacijskih kanala za obrazovanje, širenje kulture uopće, međuljudske suradnje, a koji su se vrlo brzo, naglo i jasno premjestili s klasičnih tiskanih, papirnatih medija na nove, svedostupne i uglavnom beplatne digitalne kanale. Također, ovaj način plasiranja novog (i ne samo novog) književnog sadržaja pokazao je veću mogućnost uspostave suradnje, povisio je razinu zainteresiranosti i za druge kulturne sadržaje, a samim time i osvježio jednu poprilično zamrlu i okamenjenu scenu, poput one domaće književne.
Dok se ranije moglo govoriti o nekoliko desetaka ili eventualno nekoliko stotina plasiranih primjeraka književnih časopisa, na ovaj način dopire se do gotovo tisuća čitatelja - primjerice, časopis Književnost uživo od prvog broja do danas čitan je približno 30 000 puta. Književnost, koju mnogi smatraju i najvažnijom umjetnošću (ako se o tome uopće može na taj način govoriti), tako je omogućila artikuliranje važnih tema kao i onih koje bi klasičnim objavljivanjem u uobičajenim tiskanim medijima izazvale malu ili nikakvu pažnju kako kritike tako i čitatelja. Čini se kao da je Književnost uživo poslala upravo tu poruku - objavljujte, pišite i stvarajte, jer upravo vi sami krojite vlastitu umjetničku, dakle, ljudsku priču. Književnost uživo je upravo to - neko novo dijeljenje u velikoživotnoj partiji karata u kojoj i neki drugi mogu dobiti svoj prostor za djelovanje.
Časopis je dostupan besplatno.