Prošli je tjedan donio snažniji početak rasprave koja bi se u narednom periodu zbog njezine važnosti mogla prilično produbiti i raširiti.

Naime, ekipa iza inicijative Campaign for a Commercial-Free Childhood uputila je Saveznoj trgovačkoj komisiji SAD-a žalbu u kojoj ističe da se dobar dio aplikacija za tablet računala prodaje pod etiketama "edukacija", "obrazovanje" i "odgoj" iako to uopće nisu! CCFC ekipa vjeruje da je riječ o najobičnijim komercijalnim proizvodima koji djeci služe kao kratkotrajna zabava, a korporacijama kao izvor zarade. Na meti su se posebno našle aplikacije Laugh and Learn Fisher Pricea, koji tvrdi da njihove aplikacije pomažu i u razvoju vještina čitanja, pisanja i računanja iako djeca rane dobi (0-3) dobar dio tog razdoblja ne znaju ni hodati ni pričati. Pritom je posebno problematična činjenica što se opisi funkcija aplikacija i njihovih pozitivnih karakteristika baziraju mahom na marketinškom diskursu bez ikakvih znanstvenih dokaza.

Ipak, treba istaknuti da su aplikacije Laugh and Learn preuzete gotovo 3 milijuna puta!  

Iz CFCA-a poručuju da boom tržišta aplikacija ne smije značiti upropaštavanje cijele jedne generacije privlačenjem na provođenje nekvalitetnog vremena uz ekran. 

Za samostalnu prosudbu svakako pregledajte stranicu Campaign for a Commercial Free Childhood te cijeli niz projekata, inicijativa i akcija koje promiču. http://www.commercialfreechildhood.org/

Izvori: The Take Away