U nedjelju, 6. 11. 2016. s početkom u 20 sati na parkiralištu "Beretich" pokraj Teatra Fenice u formi autokina bit će održana projekcija filma Stranac/The Stranger Orsona Wellesa.

Zbog loših meteoroloških prilika program Autokino je odgođen za nedjelju 20.11.2016.

Jednodnevno Autokino, organizira Filmaktiv u suradnji s Art-kinom i parkiralištem "Beretich". Ulaznice za program su besplatne te se mogu preuzeti na lokaciji na dan prikazivanja.

Autokino, program kojeg udruga Filmaktiv provodi u suradnji s Art-kinom i parkiralištem "Beretich", izvodi se na fasadi zgrade Teatra Fenice, zapuštene monumentalne građevine koja je pojedinačno zaštićeno kulturno dobro, nekada u službi kino projekcija. Autokino skreće pažnju na sudbinu zgrade koja je nejasna zbog njezina statusa kao zaštićene građevine kulturne namjene s jedne, i nezainteresiranosti vlasnika za kulturnom aktivnosti i ulaganjem u prijeko potrebnu obnovu s druge strane. Istovremeno, publika se nalazi na privatnom terenu drugog vlasnika, trenutno parkiralištu, a potencijalno mjestu izgradnje novih zgrada, po generalnom urbanističkom planu pretežno stambene namjene.

O projektu

Autokino broji ukupno 80 parkirnih mjesta te će biti otvoreno od 18:30 sati. Organizatori preporučuju raniji dolazak kako bi se izbjegle gužve oko ulaza u prostor Autokina. Ulaznice za Autokino su besplatne te će ih biti moguće preuzeti pri ulazu na prostor parkirališta Beretich. U slučaju da ne posjedovanja automobila, sudjelovanje na programu Autokino je moguće uz korištenje radijskog FM prijemnika (radio, tranzistor, mobitel). Autokino šank se nalazi u Book Caffe-u Dnevni Boravak. Kućni ljubimci su dobrodošli. Program se provodi u suradnji s Art-kinom i parkiralištem "Beretich" te uz financijsku podršku Grada Rijeke, Ministarstva kulture RH i Zaklade "Kultura Nova".

Istraživanje grada, njegove prošlosti i sadašnjosti, kao i propitivanje pozicije određene zgrade ili kvarta u dinamici grada doprinosi boljem razumijevanju grada i kvalitetnijem osmišljavanju njegove budućnosti. Razumijevanju javnog prostora pridonosi aktivacija istog kao i prikazivani sadržaj koji problematizira važnost urbanog pejzaža, što mu “činimo” i načine na koji ga oblikujemo te što nam on “vraća” zauzvrat. Ova akcija uključuje lokalnu zajednicu da promišlja (i djeluje) o društveno-političkoj stvarnosti lokaliteta u kojem se nalazi. Istovremeno s propitivanjem uloge jedne ikoničke zgrade, upotreba radijskih tehnologija za propagiranje zvuka koji je u korelaciji sa slikom projiciranom na zgradu otvara pitanja odnosa otvorenih i zatvorenih parkinga i grada kao kulise i korištenja fasada i otvorenih površina za druge namjene od uobičajenih.

Akcija Autokino umrežuje publiku emitiranjem zvuka preko tehnologije radioprijenosnika u kojoj se oni “spajaju” i “dovode“ sadržaj u svoj osobni prostor. Prijenos zvuka realizirat će se spanjem radijskih prijemnika u automobilima preko radiosignala kojeg će emitirati bazni prijenosnik. Ako netko iz publike ne posjeduje automobil, osoba se može priključiti spajanjem slušalica na mobitel koji potom "hvata" FM signal. Kreativna uporaba navedene tehnologije daje mogućnost suradnje i umrežavanja više kulturnih i tehnologijskih instanci, primjerice audiovizualnih umjetnika i informatičkih/IT stručnjaka koji bi unaprijedili kvalitetu izvedbe (prijenosa) tog sadržaja te kulturnih i društvenih aktivista kojima bi ovakva akcija bila zanimljiva i predstavljala potencijal u pogledu društvenog angažmana zajednice.

O filmu

Mr. Wilson (Edward G. Robinson), vladin je istražitelj čiji je posao pronalazak nacista, a posljednji na popisu je Franz Kindler (Orson Welles) koji je navodno izmislio koncentracijske logore. Kako bi ga lakše pronašao, sklapa dogovor s njegovim bivšim kolegom Konradom Meinikeom (Konstantin Shayne) koji će na taj način izbjeći zatvor, naravno ukoliko uhvate Kindlera. Meinike odlazi u Connecticut, gdje živi profesor Charles Rankin, sretno oženjen s Mary Longstreet Rankin (Loretta Young), za kojeg se pretpostavlja da je zapravo opasni Kindler. Za film Stranac / The Stranger Orsona Wellesa, pretpostavlja se da je prvi igrani film nakon Drugog svjetskog rata koji je prikazao snimke koncentracijskih logora. Ujedno, ovaj film noir treći je redateljev dugometražni film (jedini profitabilan film Orsona Wellesa), a ruski scenarist i redatelj, Victor Trivas, nominiran je za nagradu Oscar za scenarij.