Amazon, jedna od korporacija koja uz Google, Apple, Facebook i Microsoft oblikuje dio naših čitateljskih navika, prema spekulacijama upućenih u industriju otvorit će u narednom razdoblju između 300 i 400 fizičkih knjižara! Amazon je već u studenom prošle godine u Seattleu otvorio svoju prvu fizičku knjižaru u kojoj implementira iskustva dobivena online kupovinom i ponašanjem kupaca/čitatelja - npr. u prvom planu su popularne, vrlo prodavane i od čitatelja visoko ocijenjene knjige. Uz same knjige izložena su i kroz recenzije napisana mišljenja.

Analitičari još traže put ispravne interpretacije Amazonovih planova i predviđanja - kompanija koja veći dio svog uspjeha može zahvaliti paradigmi čija je osnova vjerovanje da je kupovina knjiga svodiva na sjedenje kupca pred računalom, online narudžbu i njihovu brzu isporuku iz Amazonovih skladišta ili pak kupovinu knjiga u elektroničkom obliku, sada ulazi na tržište s kojeg je upravo ona izbrisala veći dio knjižara.   

Amazon je vjerojatno uočio više trendova -  broj knjižara u američkim gradovima je postao premalen u odnosu na potrebe čitatelja, trend porasta popularnosti tiskanih odnosno stagnacije e-knjiga, a po uzoru na Apple vjerojatno želi formirati i prepoznatljive dućane koji će osim vidljivosti biti i baza prodaje cijelog spektra tehnoloških proizvoda koje je počeo proizvoditi i prodavati sam Amazon. Naravno, Amazon raspolaže i teško predočivom količinom podataka o ponašanju čitatelja i kupaca što će vjerojatno maksimalno iskoristiti pri oblikovanju i prezentaciji ponude.  

Ostaje vidjeti da li će broj knjižara biti doista toliko visok te kakve će biti posljedice na cijeli lanac prodaje knjiga... 

Pronađite više informacija... 

Izvori: Fast Company