Knjige uz koje su filmovi još malo bolji i fascinantniji
Volimo gledati filmove. Volimo čitati knjige. Kada se to dvoje spoji zajedno sreći nema kraja. Mali izbor knjiga s naših polica koje tematiziraju film.
priredili Nikica Gilić, Diana Nenadić, Bruno Kragić: Filmska čitanka Ante Peterlića : žanrovi, autori, glumci
U ovom posmrtnom izdanju poznatog hrvatskog filmologa pod tri su teme okupljeni ogledi i studije koje je objavljivao u periodici i drugim publikacijama. Prvi dio su doprinosi teoriji žanra kroz eseje o vesternu, slapsticku, mjuziklu, filmu detekcije, fantastici i filmu urote. Zatim slijede ogledi o redateljima - Fordu, Langu, Hustonu, Wilderu, Carneu, Cukoru, Leanu, Scorseseu i Babaji, a na kraju autor obrađuje teoriju filmske glume i fenomen zvjezdanog sustava Hollywooda.
Velimir Grgić: K-Film : vodič kroz korejsku kinematografiju u pet epizoda
Ovaj vodič daje pregled južnokorejske i sjevernokorejske filmske produkcije koje su posljednjih godina postale značajne u svjetskim razmjerima, iako je ona južnokorejska mnogo poznatija. Autor daje pregled od početka dvadesetog stoljeća do danas uključujući prikaz društvenih promjena koje je filmska produkcija pratila.
Knjiga je podijeljena u pet "epizoda" zanimljivih naslova i podnaslova koji objašnjavaju cjeline i koji glase: Kako se rodila i razvijala kinematografija za koju se dok se rađala i razvijala gotovo nitko nije znao da postoji; Kako je seks privukao publiku u kina i otjerao glumce u smrt; Kako smo naučili mrziti Hollywood i voljeti korejski film; Kako je snimljena legendarna "Sluškinja" i tko je redatelj Kim Ki-young o kojem svi govore i Kako je korejski film živio i umirao u doba diktatura.
uredio Chris Jenks: Vizualna kultura
Knjiga eseja čija je središnja tematika zajednička: vizualni karakter suvremene kulture. Reklama, film, likovne umjetnosti, novinarstvo, fotografija, TV i propaganda, forme su reprezentacije koje autori istražuju, tvrdeći kako između vizije i istine postoji tek društvena, a ne formalna veza. Knjiga će biti zanimljiva sociolozima i svima koji se bave kulturom, umjetnosti, komunikacijama i medijima.
Srećko Horvat: Budućnost je ovdje : svijet distopijskog filma
U knjizi su sabrani tekstovi u kojima autor semiološki i filozofski analizira niz poznatih distopijskih filmova. Distopijskim žanrom, koji se može svrstati u znanstvenu fantastiku, autor se bavio u više navrata, nalazeći kako fenomen distopije odgovara na neka temeljna pitanja našega društva. Među filmovima predstavljenima u ovoj knjizi su i Stvar, Invazija tjelokradica, 12 majmuna, Dr. Strangelove, Ja sam legenda, Fahrenheit 451, THX 1138, Loganov bijeg, Brazil, Gattaca, Matrix, Djeca čovječanstva, WALL-E.
Slavoj Žižek: Pervertitov vodič kroz film
Žižek je dosad objavio nekoliko knjiga o filmu no ova se zbirka njegovih tekstova o filmu izdvaja jer nije posvećena samo jednom redatelju i time što mnogi tekstovi dosad nisu bili dio nekih već objavljenih knjiga te su bili raspršeni po časopisima ili čak dosad neobjavljeni. Žižek je jedan od najvažnijih suvremenih filozofa koji su filmskom mediju podarili jednakovrijednu interpretativnu vrijednost kakvu je nekoć imala primjerice književnost. Štoviše, njegova je misao neodvojiva od filma, djelomično zato što Žižek piše o filmovima a djelomično zato što je samo Žižekovo pisanje uvelike "filmsko". Žižeku film nije nekakav znanstveni predmet, čije bi istraživanje bilo svrha sama po sebi, nego je film za njega temeljno prožet sa svim našim "fikcijama" življenja i mišljenja, i utoliko nešto krajnje "ozbiljno".
Velimir Grgić: Katane, lignja, bradavice : vodič kroz japanski film
"Od Kurosawe, Mizoguchija i Ozua do Kitana, Miikea i Tsukamota - više od sto godina japanske filmske povijesti nije samo bogato vrelo inspiracije za nebrojene prvoborce kvalitetne zapadne kinematografije (od Tarantina do Jarmuscha), već i škrinja neiscrpnog celuloidnog i video zadovoljstva, bilo da uživamo u ponosnim samurajima, nihilističkim jakuzama, beskrajno maštovitim seks-filmovima, divovskim čudovištima ili staroj drami, modernom artu i eksploataciji.
'Katane, lignja, bradavice' vodi vas u svijet filozofskih soft-pornića s temom anarhizma, angažiranih reality drama, jazz pinku eiga, psiholoških horora i eksperimentalnog cyberpunka, a sadrži: - osvrte na 259 filmova koje morate pogledati (i još nekoliko desetaka onih na koje biste također trebali baciti oko i uho) - pojmovnik japanskih izraza korištenih u knjizi - pojmovnik filmske terminologije - ekskluzivni intervju: Takashi Miike 'Nikad nisam želio biti zvijezda'."
Ante Peterlić: Povijest filma : rano i klasično razdoblje
Iako Ante Peterlić nije stigao sam dovršiti svoju knjigu Povijest filma, posljednje veliko djelo kojim je bio zaokupljen tijekom svoje iznimne stručne karijere, priređivač se trudio sačuvati temeljne Peterlićeve ideje i njegov osobit stil. Ova povijest filma obuhvaća rano i klasično razdoblje filma, od nijemog do zvučnog razdoblja. Iako nije u potpunosti završena, vrijedan je prilog filmskoj historiografiji.
Velimir Grgić i Marko Mihalinec: Žuti titl : drugačija filmska enciklopedija
Drugačija filmska enciklopedija mogla bi se nazvati almanahom ljubavi prema filmu. Film je gledan na drugačiji način iz perspektive onih koji su odrastali na žutom titlu, ljetnim matinejama, videotekama i piratskim kasetama. Knjiga je vrlo zabavna, pisana svakodnevnim razgovornim jezikom.
Jurica Pavičić: Postjugoslavenski film : stil i ideologija
Kao jedan od najinformiranijih kritičara i selektor Motovun film festivala, autor prati sudbine nacionalne republičke kinematografije nakon političkih previranja i raspada Jugoslavije devedesetih godina prošlog stoljeća. Svrha knjige je upozoriti na posljedice koje je ostavio politički raspad države na filmsku praksu kroz razne stilske promjene.
Saša Vojković: Filmski medij kao (trans)kulturalni spektakl: Hollywood, Europa, Azija
Ova je knjiga u cijelosti posvećena tomu da ocrta ključne teme toga kulturalno-studijskog pristupa: uloga "subjektivnosti" u kritičko-naratološkom pristupu filmu uopće; ideološki učinci tehnološkoga kompleksa (onoga tradicionalno filmskog, kao i novih tehnologija, tzv. novih medija), pitanja roda, rase, manjinskih grupa, etniciteta i teritorijalnosti u suvremenim narativnim filmovima... Sve to promotreno je iz kombinirane psihoanalitičke, postkolonijalne i postmodernističke perspektive. Autorica pritom potanko analizira prikladne primjere iz različitih filmova, a uzima podjednako u obzir klasična svjetska, ali i suvremena hrvatska, holivudska i azijska djela.
David Bordwell: O povijesti filmskoga stila
Autor David Bordwell je u ovoj opsežnoj studiji pokušao objasniti važnost filmskog stila i njegove promjene kroz povijest filma. U knjizi je proučio rana dostignuća nijemog filma, razvoj Hollywooda, europsku i azijsku kinematografiju.
Mima Simić: Otporna na Hollywood : ogledi iz dekonstrukcije tvornice snova
Autorica slobodnim stilom prožetim autoironijom donosi analize 29 suvremenih filmova, holivudskih, ali i onih europskih kinematografija. U njenim su analizama prisutni utjecaji rodnih, feminističkih, kulturalnih i postkolonijalnih teorija, kojima se služi kao podlogom za stvaranje njoj svojstvenog britkog, ali pitkog štiva koje čini odmak od orijentacije kakva prevladava u filmološkim analizama hrvatskih autora, s obzirom da autorica inzistira na transrodnosti i aktivizmu.