Knjige Daše Drndić: Baština ostavljena policama i čitateljima
Odlazak književnica poput Daše Drndić uvijek osvijesti činjenicu da su pisci besmrtni zbog knjiga koje su ostavili iza sebe.
After Eight: književni ogledi
Zbirka književnih ogleda koje je autorica objavljivala u dnevnim listovima, tjednicima i magazinima povod kojima je bilo objavljivanje novih knjiga domaćih ili stranih autora uglavnom u Hrvatskoj ili neki aktualni događaj. Mogu se pronaći ogledi o autorima kao što su Thomas Bernhard, Umberto Eco, Murray Bail, Erica Fischer, Max Nettlau, Gunter Grass, Yukio Mishima, Bohumil Hrabal ali i Igor Štiks, Zdravko Zima, Bekim Fehmiu, Marinko Koščec i drugi.
April u Berlinu
Roman je spoj autobigrafske proze, putopisa i dnevnika u kojem autorica vodi razgovore s piscima u neobičnom spoju s likovima svojih prijašnjih romana. Bavi se istraživanjem povijesti srednje Europe i emigrantskih sudbina dvadesetog stoljeća na temelju vlastitog i sugovorničkog iskustva. Sudbinu srednje Europe izlaže kroz ljudske priče, a ne kao geografsku odrednicu. Njezini su sugovornici, osim poznatih i stvarnih osoba, i takozvani mali obični ljudi oslikani kroz potresne sudbine.
Belladonna
Roman poznate hrvatske spisateljice kojem je tematska okosnica ponovno holokaust. U ovom slučaju, autorica govori o fašizmu i njegovom utjecaju na čitavo 20., pa i 21. stoljeće, pojavljujući se u različitim oblicima moći, kapitalizma, bolesti... čije su žrtve obični, svakodnevni, nedužni i nevini ljudi. Autorica miješanjem dokumentarnog i romanesknog tkiva romana, a kroz glavni lik Andreasa Bana, donosi oštru kritiku društva.
Canzone di guerra: nove davorije
Roman autorice koja je 1992. godine iselila iz Beograda u Kanadu, a potom se vratila u Rijeku, gdje i sada živi. Ispreplećući stvarno i fikcionalno, često sa snažnim gorko-ironičnim nabojem, ona prikazuje život emigranata u Kanadi koji su tamo došli iz raznih republika bivše Jugoslavije i dočarava dramu raseljenih osoba koje su ostale bez svoje zemlje, ali i onih koji su novonastalu situaciju iskoristili za osobni probitak. Poseban naglasak stavlja na svoju obiteljsku sudbinu.
Doppelgänger
Dvije pripovijetke u kojima kao središnja tema dominira osjećaj samoće čovjeka u modernom svijetu, kao i sučeljenost sa smrću. Prva od njih, "Artur i Isabella", govori o dvoje staraca koji se susreću lutajući sami gradskim ulicama u novogodišnjoj noći. Njih dvoje, svaki sa svojim životopisom i osobnim traumama, koje se ujedno prepleću i s povijesnim traumama (Isabella je Židovka iz Chemnitza, Artur umirovljeni oficir jugoslavenske vojske) suočavaju se sa svojim ostarjelim tijelima i s činjenicom prolaznosti, s činjenicom prolaznosti, dubokim osjećajem praznine, kao i s besmislom, od kojega se uzaludno pokušavaju spasiti. U drugoj pripovijetci, "Pupi", središnji je lik pedesetogodišnji Printz, zvan Pupi, koji promatra nosoroge u zoološkom vrtu nakon što je kremirana njegova majka. On pritom rekapitulira za njega bitne momente svoga života, ali i majčine predsmrtne agonije. U svakome od ovih likova čuči i njegov "Doppelgaenger", "dvojnik", njegova vlastita ranjiva i duboko ranjena nutrina, koja ga neumoljivo vodi putem neizbježne sudbine.
EEG
Cinični junak autoričina prethodnog romana "Belladonna" Andreas Ban, pojavljuje se ovdje nakon neuspjela pokušaja samoubojstva, te se njegova borba "s avetima prošlosti i sadašnjosti" nastavlja. "On i dalje nemilosrdno secira društvo i svoju okolinu, ne boji se i kroči, iako s iskrivljenom kičmom, ravno i ponosito. Ne želi moliti ni prositi, njega zanima isključivo istina, te se ne libi kopati po svojoj unutrašnjosti, po svojim ranama, ali jednako tako beskompromisno razotkriva gadosti i skrivene tajne svih drugih.
Leica format: fuge
Vrsna spisateljica Daša Drndić u najnovijem romanesknom djelu "Leica format" na vrlo poseban i originalan način gradi priču u kojoj raspliće niz sudbina likova koristeći se najrazličitijim diskursima i opsežnom građom iz povijesti. Mučne i gorke povijesne istine opet se prelamaju u individualnim tragedijama, a natkriljuje ih autobiografsko introspektivno pripovjedačko oko kojemu nikad ne ponestaje mračne oštrine
Marija Czestochowska još uvijek roni suze: (umiranje u Torontu)
Daša Drndić, hrvatska spisateljica, stvorila je neobično prozno djelo, jedinstveno oblikom i sadržajem. U njem su spojene tehnike kreativne samoispovijesti i akutne socijalne percepcije o teškom životu novog kanadskog emigranta. Junakinja-pripovjedač je došljakinja u Kanadu koja sa sobom nosi visoko rafinirani, kritički intelekt suvremene Europe. Može se reći da Daša Drndić kreira portret nove ličnosti, suvremenog intelektualnog izbjeglice, kako bi odredila nacionalni bitak i očistila pseudoetničku savjest. Knjiga se čita s velikim zanimanjem.
Sonnenschein: dokumentarni roman
Autorica prati sudbinu Haye Tedeschi iz židovske obitelji u Goriziji koja je za vrijeme Drugoga svjetskog rata zatrudnila s njemačkim časnikom i rodila sina. Dijete su joj u okviru nacističkog programa lebensborn-djece oduzeli i dali na usvajanje u njemačku obitelj kako bi ga ondje "pravilno" odgojili u arijevskom duhu. Poslije više od šezdeset godina majka i sin se susreću. Obiteljsku tragediju autorica je smjestila u širi povijesni kontekst, a roman žanrovski označila kao dokumentarni pritom vješto ispreplevši stvarne dokumente, rodoslovlja i fotografije s fikcionalnim dijelom priče.
Totenwande: zidovi smrti
Slikar židovskoga podrijetla, rođen u Hrvatskoj, Konrad Koše, osumnjičen je za smrt pariške galeristice. U obliku razgovora s istražiteljem, Konrad odmata niti povijesti svoje židovske obitelji, a na taj način dojmljivo se prikazuje i tragična sudbina Židova uopće u doba nacizma. Kroz osobne traume prelamaju se one kolektivne i povijesne.