Kako bismo se mogli igrati
Ne prepoznajemo riječi u stvarima, nego u stvarima riječi.
Teorija
1. Kor (u glas): tko pođe da vidi, vjerovat' neće što nudi se očima:
Arkadije ploda sočna, djeva jedrih, hrabrih muževa.
2. Tiresija (promatra kor, okreće se publici): Oprezno Arkadijom. Demon pomiče svijet i ucrtava kartu. Demon vlada i određuje. (Glasnije.) Je li demon u očima Vašim, jeste li i Vi djeca uma njegova? Želite li biti Demona baštinici? (Ostaje.)
[Glas zemlja je topla, tlo grije jagodice prstiju, zabadam ruku u rahlost, suživot sam česticama. (Osjećam), Znam, Sumnjam, Osjećam. (Pjeva.)]? – Mogli bismo probati.
Što smo radili
Heidegger: Nijedna promjena ne dolazi bez straže-prethodnice, koja je vodi i pokazuje joj put. Ali, kako da se približi ova straža, kad se ne svijetli događaj koji ljudsku suštinu — zovući je i imajući potrebu za njom — sebi predočava, odnosno sagledava i u ovom sagledavanju smrtnike izvodi na put građenja prožetog mišljenjem i pjevanjem?
Sjedimo za stolom i priznali smo si jezik. Priznati znači raščlaniti, pitati, okrenuti, upisati u pukotine i ubosti u nešto drugo. Sada smo si dali truda i ruke već rade svojim automatizmom. Ti pitaš, ja dižem ruku i obratno. Obranili smo što smo mogli, kartama smo rasvijetlili omaške, stavili ih pod povećalo i sad tresemo nogama pod stolom. Puno govorimo. Možemo još i više, ali grla su nam suha, jezik nam se tare s nepcem, vilica zapinje, želimo otići. Nešto nam nedostaje, bacamo pogled prema prozoru i govorimo jako pažljivo. Vrsni smo u pažljivu govoru, duhoviti u ironiji, suptilni u primjedbama, snažni u samokritici. Sjedimo za stolom i potpuno smo čisti. To što radimo staje.Želim te pitati primjećuješ li i dalje obrise, ali u gomili riječi više ih volim samo gledati. Šutim tebi, kažem sebi: volim razmišljati o porama, svaki milimetar kože ima svoj pupak.
Benčić Rimay: Da li je Rimbaud ljubio tamnu kožu mladih ropkinja? Ljubio, ubio razumijevanjem.
Uvodi u igru
(skice)
1. Jutro je najuočljiviji dio dana
(nije važno koji njegov dio)
Svjesni sam somnambul; moje su ruke litica svijeta, ponekad se pitam hoće li mi šalica kave ispasti iz ruke i preliti se po tepihu, psu i koljenima. Znam li pokret prinošenja uistinu tako dobro, zašto tako ozbiljno razmišljam o tome gdje mi stoje noge, kako se spaja ovaj koloplet prstiju, kostiju, svjetla, deke i daha, gdje su uvršteni tremor ramena, tapkanje u papučama, zijevanje, trljanje očiju, kako se igraju ovi kolobari dima?
2. Poezija je the new black
(ako ti odgovara u danom trenutku)
Ako želiš, možeš je čitati kao roman (ili opet, kao poeziju), kao fragment, kao cjelinu, kao stih, uhvaćenu in flagranti s drugim tekstom, iskrivljeno i na drugom jeziku. Grgljanje poezije po ustima i glavi
Razbijene stvari,
njihova možnost tihog,
postojanog smrtovanja.
Govorim o jednoj
potrganoj beskonačnosti,
o jednoj množini (Tomislav Bogdan)
3. Lijepo nije opasna riječ
(ružno jest)
Lijepo nije ugovorna obaveza; njega se po svijetu može lijepiti po vlastitom nahođenju, ono ugodno sjeda u vokabular i navodi na zapažanje, lijepo je biti-s-fenomenom, njega možeš i ne moraš objašnjavati (ali volim kad me preuzima).
Heidegger: Pjevanje je ono što nam zapravo dopušta da stanujemo […]Pjevanje ne leti niti se izdiže ponad zemlje, da bi je napustilo i lebdjelo iznad nje. Ono dovodi čovjeka na zemlju, čini da on pripada njoj, dovodeći ga tako u stanovanje.
Igra
Ponekad je dobro osluškivati tijelom:
utisnuti leđa o zid
gola sa zidom da se spoje
Osjećaš li kako se koža mreška
govori kao tekstura zida
Osjećaš li kako skupa dišu
koža i zid
toplo i hladno
kako se mreška.
Probaj se sada igrati s vodom.
Utisni prste
(onako poskrivečki)
u mlaz
(probaj jezikom, ušnim resicama)
Slutiš li kako se voda opire
sebe kako se predaješ vodi
u kolopletu stvari sebe-vodu/vodu-sebe osjećaš.
Probaj s maglom.
Kakva je toplina magle
dok ju dišeš
osjećaš li je po obrazima
Kako magla stoji na dlanovima
Jasno ti je da su tvoja kosa i kapci svjesni
tebi treba vremena za priznanje.
Svoje tijelo poznaješ, tvoje tijelo poznaje svijet, čemu onda lagati.
Utišaj se, utisni se, priznaj svoje tijelo svijetu i po sebi zapisuj.
Fotografije: Flickr