Hrvatska istraživanja pokazuju da se djeci u obiteljima nedovoljno čita te da roditelji čitanje nisu prepoznali kao jedan od čimbenika koji pozitivno utječe na pravilan razvoj djeteta kao osobe i kao budućeg ljubitelja knjiga.
U Europskoj godini čitanja naglas, hrvatski pedijatri, knjižničari i drugi stručnjaci, u suradnji s medijima i nakladnicima, zajedničkim snagama pokrenuli su prvu nacionalnu kampanju za poticanje čitanja u obitelji, u želji da se kod roditelja, ali i cjelokupnog društva, razvije svijest o njegovoj važnosti. Službeno pokretanje Kampanje na nacionalnom nivou bilo je 2. travnja u 11 h u Knjižnicama grada Zagreba – Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu, a istog dana pokrenuli smo je programom glasnog čitanja u Dječjem odjelu Stribor.
Kampanju je predstavila naša Alica Kolarić, članica Komisije za knjižnične usluge za djecu i mlade Hrvatskog knjižničarskog društva, a u programu je sudjelovala Hana Grubišić, studentica Učiteljskog fakulteta i članica Studentskog čitateljskog kluba Gradske knjižnice Rijeka te djeca i odgojiteljice Dječjeg vrtića Rijeka – PPO Delfin. Istog dana otvorenju Kampanje glasnim čitanjima pridružili su se i podcentri predškolskog odgoja Dječjeg vrtića Rijeka - vrtići Mirta i Veseljko.
Kampanju "Čitaj mi!" pokrenula je Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.
Svjetska istraživanja pokazuju da se djeca kojoj se od najranije dobi čita i priča brže razvijaju, da pokazuju veće zanimanje za okolinu, da brže uče, da bolje komuniciraju s drugima te da razvijaju predčitalačke vještine, što sve izravno utječe na njihov budući školski i poslovni uspjeh. Hrvatska istraživanja pokazuju da se djeci u obiteljima nedovoljno čita te da roditelji čitanje nisu prepoznali kao jedan od čimbenika koji pozitivno utječe na pravilan razvoj djeteta kao osobe i kao budućeg ljubitelja knjiga. Stoga je potrebno u obiteljima razvijati svijest o važnosti čitanja od najranije dobi. Kampanja "Čitaj mi!" naglašava da s čitanjem naglas valja započeti od rođenja djeteta kako bi to postalo ugodnim dijelom svakodnevnog druženja roditelja i djece.
U sklopu kampanje "Čitaj mi!" bit pokrenuta je i internetska stranica www.citajmi.info, posvećena roditeljima i svima koji su svjesni važnosti čitanja djeci od rođenja. Sadrži informacije o tome zašto je važno djeci čitati naglas, kako im i kada čitati, što je kvalitetna slikovnica i kako se ona mijenja s djetetovim odrastanjem. Pojedini su nakladnici kroz travanj snizili cijene slikovnica za najmlađu djecu kako bi im roditelji u ovo vrijeme krize mogli kupiti slikovnicu. Kampanju je podržao i Prvi program Hrvatskoga radija svojom emisijom "Priča za laku noć" koja je sadržajem i trajanjem prilagođena najmlađoj djeci.