...je pružila jedne naočale, dvije glave, četiri oka najnačitanijem zmaju u svemiru - Knjigoljupcu Velikom! Ovaj nam je put on nije bio tema već nam je Gordana otkrila tajne ljubavi prema svom zanatu i najdraže uratke. 

1) ilustrator slobodnim stilom 

Knjiga, Crtež, Pas, Šuma, Tratinčica, Kakao, Pitanje Zašto, Ljubičasta Boja, Saksofon, Dječje Stopalo, Smijeh i Osmijeh, Rana Zora i Duboka Noć...


2) omiljena tehnika 

Tamo-vamo kolaž tehnika;

- olovka, tuš, kist, škare

- prsti, dlanovi, laktovi :)

- fotografija, glinamol, stare i slučajne / usputne teksture i materijali

- iščašen pokret i perspektiva, pisani zvuk - onomatopeja

- uspostavljanje (privida) reda kompozicijom u Photoshopu ili direkt-na-papir (ako rokovi to dozvoljavaju)

- uz sve to obavezno: ispod radnog stola ćori jedan pas


3) zašto slikovnice? 

Bila jednom jedna teta zubarica... a onda BUM! TRAS! KHH! UMmmPFfGH-H! DŽŠČ! (i SLURP!)... sad je ilustratorica dječjih knjiga.

(Radost!)


4) knjiga na koju sam najponosnija

Slikovnica Čudak Šumek.

Sa Šumekom sve počinje i sve završav.a :) Ne samo ilustratorski.

Jer Šumek je nekad bio Veljko. A onda...


5) nagrade

Čudak Šumek, "Hrvatska lijepa knjiga", 2012.
Također, ilustracije su ušle i u uži krug za nagradu Grigor Vitez; nije se dogodila nagrada, ali se dogodio: Jupiii! :)


6) angažmani izvan zemlje 

Nekoliko godina surađivala sam s jednom britansko-australskom ilustratorskom agencijom.

Moji radovi, iz meni teško objašnjivog razloga, najviše su privlačili banke, osiguravajuća društva, ekonomsko-korporativne magazine... Kako? Zašto? Zar nisu vidjeli Šumekov brk, Tomin bicikl, Verinu prgavu guzu? :)

Nedavno sam prekinula tu suradnju.


7) suvremeni ilustrator kojeg posebno cijenim

Ilustracije Svjetlana Junakovića; teksture krcate savršenim slučajnostima u vidu mrlja, rasparanog starog papira, sirovog traga kista, puknuća sasušenog namaza boje...

Iz sličnog razloga volim i duhovite (ironične i autoironične) ilustracije talijanske dječje ilustratorice AnnaLaure Cantone. I puno, puno volim izgubiti se u džumbus-ilustracijama Zvonimira Baloga.

Itd…


8) autori priča koji me inspiriraju na ilustriranje / priče koje su me posebno inspirirale za ilustriranje

Priče s naopačke humorom, rubnim likovima, koje potiču dječju radoznalost, slobodu pitanja, i iz dječje perspektive propituju odrasle grr ozbiljne/preozbiljne zaključenosti i umišljenosti u svoje tzv. istine.

U jednoj davnoj psećoj, uobičajeno malo-ovuda-malo-onuda, šetnji, baš negdje nasred malo-onuda, na put mi je naišla pisačica Ivana Francišković. Dogodilo se međusobno prepoznavanje, neraskidivo prijateljstvo i pisačko-crtačka suradnja, koja je nedavno rezultirala i kućom za knjige, Nakladom Šumek.

(Hej, Ivanu pisačicu mogu samo ponekad nekome posuditi, uz potpis i pečat i svečanu prisegu uz obavezan zvuk trube da će mi biti vraćena. Je l’ to jasno?)

A i moj mali veliki susjedić Borna ispriča mi svakodnevno na stepeništu nekoliko inspirativnih priča. To su priče bez uvoda i bez zaključka, to su priče koje ustvari samo zaplet imaju, jer... čemu uopće ostalo? I čemu slovo R u pričama? Na primjer, Borna ga uopće ne koristi. Te priče zovu se pViče.


9) ilustratori koji su obilježili moje djetinjstvo ili priča/knjiga uz čije sam ilustracije u djetinjstvu provela puno vremena

Najljepše bajke svijeta, Ježeva kućica, Maca Papučarica, Pustolovine Huckleberryja Finna... među najistrošenijim i najizgužvanijim i najišaranijim i čokoladom najzamrljanijim knjigama iz djetinjstva.

Docrtavalo se na ilustracije, dopisivalo uz tekstove, stavljalo kvačice i petice uz najomiljenije dijelove.
Nedavno sam nabavila svjež primjerak Mace Papučarice, s ilustracijama Ančke Gošnik - Godec; spremna je za nova gužvanja i šaranja, a najvjerojatnije će i opet dobiti sve petice. :)

1 RETRO KOLAZ

Ovaj odgovor ne može proći bez barem kratkog popisa stripova iz djetinjstva: sve iz Mikijevih almanaha, Alan Ford, malo kasnije Corto Maltese…

I crtići: Lolek i Bolek, A je to, Bajum Bajum; Djeco, Ivica se zovem; Profesor Baltazar...

I u zasebnoj kategoriji: animirani filmovi Dušana Vukotića i Monty Python animacije. Nisam tad sigurno razumijevala njihovu društvenu relevantnost, ali su intenzivno utjecali na moj današnji pristup ilustriranju, rješavanju prostornosti, ritmu “režiranja” priče, humoru i propitivanju granica “dozvoljenog”.

2 RETRO KOLAZ


10) nešto što smo zaboravili a imaš želju dodati?

“Nisu sva čudovišta oduvijek bila čudovišta. 

Recimo, Pohapanac...”

Tekst: Ivana Francišković
Ilustracije: Gordana Ivković
Izdavač: Naklada Šumek

Psst! Uskoro...