Iskustva iz prve ruke: na jednoj stvaralačkoj VR radionici
VR je fora isprobati, ali je još veći užitak pokušati i samostalno razvijati kvalitetne sadržaje za cijeli svijet.
U American Corneru Rijeka kroz nekoliko proteklih mjeseci sve se življe istražuju mogućnosti VR tehnologije. Lista programa koji se mogu probati uz HTC Vive je sve duža.
Na jednoj od aktivnosti ekipa darovitih i zainteresiranih mladića i djevojaka uz mentorsku pomoć stručnjaka za nove tehnologije Marka Žmaka ušla je dublje i konkretnije u eksperimentalne i edukativne aktivnosti, a ne bi li bolje shvatili koje su mogućnosti VR-a i kakve emocije izaziva ljudima kojima imaju iskonsku stvaralačku crtu prenijeli su nam svoje nadahnute dojmove.
Ante Debelić
Bilo je zanimljivo ući u svijet VR-a koji je dosta nedostupan široj javnosti i upoznati se s mogućnostima i primjenama koje ta tehnologija nudi. Sama radionica je bila vrlo dobro osmišljena, te je odlična stvar bila činjenica da je svaki od sudionika mogao raditi ono što ga je najviše zanimalo. Perspektiva VR-a je ogromna te buduće primjene tehnologije vidim u širokom spektru zanimanja te kao alat za simulaciju i poboljšavanje određenih vještina.
Elena Apostolovski
Radionica je bila super, puno sam naučila. Marko je super voditelj, sve nam je objasnio što nas je zanimalo.
Prostor knjižnice je ugodan za rad i zaposlenici su susretljivi. Željela bih se zahvaliti Marku i izvorima American Cornera koji su nam omogućili besplatno pohađanje radionice, kao i profesoru Draženu Vitoloviću koji nas je u sklopu kolegija Kiparske tehnologije pri Akademiji primijenjenih umjetnosti odveo u GKR na upoznavanje s VR tehnologijom. Bilo mi je zanimljivo upoznati mogućnosti VR tehnologije, meni osobno najviše projekcije prostora, stvarnog kao recimo putovanje po gradovima i arhitektonskog - projekcije stambenih prostora i uređenja interijera. Zanimljivo je jer na neki način dozvoljava iskustvo bivanja u prostoru, predodžbe planirane izvedbe, virtualna putovanja i slično.
S obzirom na opću zaluđenost igricama i čestu ljudsku naklonost bijegu od realnosti, bojim se što bi se sve moglo dogoditi ako se VR tehnologija koristi na krivi način.
VR tehnologija je jako zanimljiva. Donosi nove mogućnosti u raznim poljima. Osobito korisne u arhitekturi, filmskoj industriji i industriji videoigrica. Događa se da tijekom korištenja VR headseta mozak prima informaciju o kretanju tijela, letenju, padanju; dok zapravo tijelo stoji na mjestu ili čini minimalne pokrete, pa se može javiti slabost nakon skidanja naočala, radi zbunjenosti receptora. To nije ugodan osjećaj, vjerujem da se čovjek navikne nakon nekog vremena. S obzirom na opću zaluđenost igricama i čestu ljudsku naklonost bijegu od realnosti, bojim se što bi se sve moglo dogoditi ako se VR tehnologija koristi na krivi način, ali to je osoban izbor svakog pojedinca. Ipak ostajem pri tome da je VR tehnologija izrazito zanimljiva i može biti vrlo korisna i omogućiti ljudima da vide i na neki način dožive mjesta; gradove, znamenite građevine, muzeje; instant brzinom - iako ništa ne može zamijeniti stvaran posjet nekom mjestu ali može biti jako koristan uvid i vizualno upoznavanje s prostorom. Učenje i proučavanje povijesti će svakako biti zanimljivije uz VR tehnologiju.
Na radionici smo upoznali i 3D printer, izum koji mi se prilično sviđa i također mislim da je, kao i VR tehnologija, logičan slijed razvoja današnje tehnologije obnašanja s prostorom i predmetima u prostoru. Upoznali smo program Unreal Engine, namijenjen izradi igrica, koji koristi blueprinte - oblik vizualnog programiranja koji mi se svidio.
Marko Zurak
Vrlo interesantna radionica na kojoj sam naučio mnogo o VR-u. Voditelj Marko nam je pokazao osnove dizajniranja virtualnog prostora u Unreal Engine-u te drugim programima što sam siguran da će mi jednom koristiti u radu, a u svakom slučaju me je zainteresirao za VR koji se sve više koristi.
Ne smatram da su isključivo igrice ili VR iskustvo gledanja filmova i spotova najbolji način korištenja te tehnologije.
Želim se ovom prilikom zahvaliti Marku na održanim radionicama i pristupačnosti, zaista se potrudio oko organizacije a sam program radionica je veoma jednostavan i razumljiv svima. Za sva pitanja i pomoć on je tu. Bilo mi je fora učenje o VR i radu u Unrealu a kasnije i dizajniranje moje inačice VR stolnog tenisa kojeg smo i pokrenuli te isprobali na radionici.
O perspektivi VR-a bi se moglo reći puno toga, ja doživljavam VR kao zanimljiv alat za približavanje virtualne stvarnosti svakom korisniku no ne smatram da su isključivo igrice ili VR iskustvo gledanja filmova i spotova najbolji način korištenja te tehnologije, mislim da se ista može primijeniti za mnoge druge simulacije ili istraživanje nekih mjesta i drugog.
Nikola Ugarković
VR radionica mi je bila super zato što sam se prvi put malo bolje upoznao s tom tehnologijom te sam dobio podlogu koja mi je dosta olakšala daljnji rad i učenje. Fora je što se možeš izgubiti u nekim virtualnim svjetovima te obići mjesta koja inače nikad ne bi. Što se tiče perspektive i budućnosti mislim da još treba dosta glancanja ove tehnologije, ali unatoč tome postoji puno područja gdje se može vrlo dobro iskoristiti, posebno u edukaciji.
Gianfranco Mirizzi
Radionica se održala u prijateljskom ambijentu. Imati prijatelja kao učitelja je uvijek fantastično, jer osim pitanja, koja se tada može slobodnije postavljati, sve ideje se komuniciraju jako direktno i bez inhibicija.
To mi je cilj u radu s Markom, da pokušam izvući nešto originalno, bilo u umjetničkom ili profesionalnom smislu.
Tehnike koje smo prošli su mi bile više manje poznate, jer se kao umjetnik već bavim novim tehnologijama i medijima, programiranjem i 3D modeliranjem, čak imam i dosta iskustva na programiranju računalnih igara. Ali Marko je iskusni programer, od njega uvijek naučim nešto novo, odnosno profesionalne i jednostavnije metode i tehnike.
VR je relativno mlada tehnologija, a kao takva mnoga polje aplikacija treba tek otkriti i izmisliti. To mi je cilj u radu s Markom, da pokušam izvući nešto originalno, bilo u umjetničkom ili profesionalnom smislu (videoigrice, arhitekture, aplikacije za mobilne uređaje i sl.). Osobno sam zainteresiran i za aplikaciju na području arhitekture (nisam samo umjetnik nego i arhitekt) te augmented reality, odnosno prostorna iskustva oslobođena fizičkog prostora.
Dorian Knežević
Moje iskustvo s radionicom je bilo super iz više razloga. Bilo je edukativno, ali i zabavno. Najviše me dojmilo kolko je zapravo jednostavno i da svatko s imalo volje i slobodnog vremena može napravit svašta uz malo mašte. VR je zanimljiv i ima mjesta za nadogradnju, iskustvo je fenomenalno i jako zabavno.
Gradska knjižnica Rijeka
Središnja narodna knjižnica grada Rijeke. Mjesto dobrih knjiga, stvaralaštva i začina za kvalitetno slobodno vrijeme. / opširnije
Vezani sadržaji
Matija Pužar: LEGO potiče vijuge, suradnju među vršnjacima i s roditeljima
Matiju Pužara smo susreli, a gdje drugdje nego u Muzeju djetinjstva, gdje je uređivao vlastitu maketu zagrebačkog HNK-a izrađenu od LEGO-kockica. / Više
Dejan Radić: Do danas nismo izgubili stvaralački zanos
Posebno nas zanima domaća "scena" pa smo se za premijeru obratili Dejanu Radiću, jednom od stupova domaćeg developerskog studija Cateia Games. Dejan je spremno i iscrpno odgovorio na... / Više
3D lektira izjutra: zašto i kako uspostaviti novu čitalačku rutinu…
Uslijed digitalnih tehnologija naši dnevni rituali su promijenili, ali čini nam se ne dovoljno i ne u posebno dobrom smjeru… Štoviše, kao da sve ide “u koso”... / Više
Na festivalu Skopje Creativa: Kreativne industrije (sa začinom paprike)
Posjetili smo Skoplje i pričali o pomoći koju kreativnim industrijama mogu pružiti knjižnice. / Više
Paket VR zabave na našoj glavi: avanturističke igre, slikanje, putovanje planinama...
Donosimo listu igara i aplikacija s kojima se zabavljamo, a što možete i vi srijedom poslijepodne na TechWednesday druženjima. / Više
Kaljenje budućnosti na leđima robotića iliti jedan ponedjeljak
Tko će nas spremiti za budućnost? Što ćemo raditi s pedeset godina? Da li se isplati zvati Sarah Connor? / Više