HGSPOT je među rijetkima, ako ne i jedini u Hrvatskoj koji doista na svojim policama i katalozima ima dostupan 3D-printer. Naravno, nabavljiv je printer i preko drugih dobavljača, ali vi ste ga jedini stavili među ostalu ponudu proizvoda kao jedan "mainstream". Hrabro, ludo ili realno?

HGSPOT je uvijek u toku s najnovijim trendovima i tehnologijama. Mišljenja smo, s obzirom na enorman rast 3D-tiska na globalnoj razini, da je 3D-printer već ušao u “mainstream“. Namjera nam je u tom segmentu ići u korak s trendovima, predstavljati novitete, utjecati na tržište i 3D-tisak učiniti apsolutno pristupačnim.

Forcebook  UltraPrint 3D  predstavljate i kao hrvatski printer. Vi ga samostalno izrađujete u svojim radionicama? Ako je tako, to je doista hvalevrijedno...

Naš je „now how“ i lokalizacija, sve ostalo se uobičajeno za IT-industriju proizvodi u Kini.

Pretpostavljam da su sami brojevi  tajna, ali možete li nam reći opći dojam zadovoljstva prodajom vaših uređaja u zemlji? Postoji li interes i kakve su reakcije?

U startu, kao i za svaki novitet, trebalo je vrijeme sazrijevanja i spoznaje, a kad su informacije došle do šire publike, i interes je postao veći. Ukratko, možemo konstatirati da su rezultati iznad naših očekivanja. Interes svakako postoji, moramo priznati da smo iznenađeni i reakcijama iz zemalja u okruženju.

Kako ste prepoznali 3D-printanje kao moguću nišu na dosta slabom hrvatskom tržištu?

Možemo reći da je, ako promatramo scenu 3D-printanja i entuzijaste koji promoviraju tehnologiju, hrvatsko tržište relativno skromno, ali… U širem pogledu potreba za 3D-ispisom javlja se u mnogim strukama pa tako doslovno iz dana u dan postoje novi upiti i korisnici koji dolaze iz sfera arhitekture, dizajna, protetike, hobisti…

Kada predviđate da će 3D-printeri za kućnu upotrebu biti dostupniji hrvatskim kupcima?

Već jesu; naravno, u HGSPOT-u. Napravili smo kućni „desktop“-printer, koji je cjenovno pristupačan. Ne zahtijeva nikakvo kompleksno sastavljanje i znanje da bi se stavio u pogon, već je doslovno „plug & play“. Idealan primjer koji možemo navesti jest kupac koji je kupio printer kako bi sa svoja dva sina izrađivao igračke. Nazvao nas je nakon dva tjedna oduševljen s konstatacijom: „Izvrsno uložen novac i predivno provedeno vrijeme za igru.“ 

Vjerujem da vam je jasno da dok se ne razvija opća razina znanja o 3D-modeliranju koje treba postati nešto kao nova pismenosti i mentalitet koji teži stvaralaštvu ne možete očekivati veće uspjehe. Misli li se HG Spot na takve, npr. edukativno-marketinške načine uključiti u jačanje domaćeg tržišta?

Teško je predvidjeti u kojem smjeru 3D-modeliranje ide. Hoće li znanje o 3D-modeliranju biti nužno za 3D-ispis ili će se razviti novi kako online-servisi tako i prostori koji će prodavati uslugu 3D-modeliranja.

Na globalnom tržištu već postoje ozbiljne diskusije kako pravno regulirati online-servise kojih je iz dana u dan sve više i više. Svakako da je interes za 3D-modeliranjem sve veći i veći, pa tako s našim partnerima koji se bave isključivo 3D-modeliranjem pregovaramo o održavanju edukativnih radionica. Neke su koncipirane kao kratke i općenite, a neke su višednevne i specijalizirane, npr. rad u Blenderu.

Vjerujem da postoje i daljnji planovi za budućnost s obzirom na to da se taj segment tehnologije snažno razvija. Možemo li očekivati Forcebook UltraPrinter 3D 2?

Ovdje moramo biti kratki. DA.