Indie scena zahvalno je mjesto – ako imate vremena i strpljenja poduprijeti ju.  Ona predstavlja alternativu mainstream sceni kojom trenutno vladaju battle royale naslovi ili stare franšize koje iz naslova u naslov postaju monotonije jer njima nije u krvi da odlaze u mirovinu.

Naravno, mainstream postoji zbog većine, a ne manjine koja uviđa repetitivnost naslova što izlaze iz godinu u godinu. Stoga – indie scena! A čime ona obiluje? 2D IGRAMA! Super Meat BoyHotline Miami – sve su to indie klasici koji su zadnjih godina zasjali na našim malenim ekranima zbog svoje zaraznosti. Najnoviji u tom nizu je proizvod ekipe iz Devolver Digitala – Ape Out.

Gorillamania

Koncept igre poprilično je jednostavan. Zaboravite na kompleksnu radnju – vi ste gorila i vaš jedini zadatak je pobjeći iz laboratorija, zatvora, zooloških vrtova i drugih zlokobnih institucija. To je to, povratak minimalizmu – od točke A do točke B, kao u stara vremena. Međutim, nije sve tako jednostavno i uobičajeno. Zašto? Zato jer područje od točke A do točke B vrvi vojnicima koji imaju pozamašan arsenal oružja – od pušaka do bacača plamena, opskrbljeni su.

A vaša oružja? Imate dvije opcije – baciti protivnika u zid ili ga ugrabiti te koristiti kao živi zid koji puca na svoje suborce. I sada Vi mene pitate – što to čini ovu igru toliko posebnom da ću joj se vraćati iz dana u dan? Dizajn i taktika.

 

Krenimo redom.

Kreativna ekipa iz Devolver Digitala napravila je fantastičan grafički posao. Vi se nalazite u labirintima sastavljenima od mnoštva prolaza, prostorija te dvorana čiji zidovi razbijaju četvrti zid. Time je stvorena paranoidna atmosfera koja se savršeno nadopunjuje s vašim maničnim bježanjem ili manijakalnim razbijanjem valova vojske. Vi nikad ne znate što vas čeka na kraju prolaza ili zida. Gotovo savršeno odrađena simulacija životinjskog bijega u kojem mjesta ima samo za vaše instinkte. I jazz. Dobro ste čuli, ima mjesta za jazz koji sami vi stvarate kao pozadinsku muziku tijekom vašeg bijega.

Ne bih pogriješio kada bih rekao kako je taj segment igre najbolje odrađen jer upravo ta glazbena podloga predaje vas vašim instinktima te vas isključuje iz svijeta. Međutim, boje i note padaju u vodu bez koncepta koji će vas zakovati za računalo dulje od jednog popodneva. Nasreću – Ape Out ima koncept za mase. Na prvi pogled nema tu puno sati – imate osam albuma od kojih se svaki sastoji od osam nivoa. Tome je još pridodan i arcade mode koji se otključava po završetku albuma. Međutim, Ape Out svaki put kada započnete nivo, generira novu mapu koja sadrži samo maleni broj ključnih punktova. To spriječava lumene koji ne uče iz vlastitih pogrešaka već iz pogrešaka kreativnog tima koji vas tjera da naučite koristiti ono što vam je dano.

A što vam je to dano osim ruku i nogu?

Okolina.

Već prije sam spomenuo kako možete grabiti vaše protivnike te ih koristiti kao živi kao štit koji puca. Međutim, ubrzo ćete shvatiti kako ne pucaju svi više puta niti kako je poželjno uhvatiti svakoga. Uhvatite li vojnika s bacačem plamena, nemojte se čuditi ako poslije jednog suparničkog pucnja postanete šaka pepela. Uz to, igra nudi mnogobrojne taktike bacanja vrata te skrivanja u kontejnerima što vašoj gorili daje dijapazon taktičkih mogućnosti – hoćete li prignječiti zaštitare vratima, hoćete li se pokazati te tako primamiti vojnike – na vama je sve.

Gorila vrijedna spašavanja

Ape Out savršeni je predstavnik indie minimalizma. Sve njene komponente su zarazne – od glazbe do bijega, vaša gorila nikad vam neće dosaditi. Istina – bit će trenutaka kada ćete se osjećati nasamareno od strane igre koja zbog konstantnog generiranja pati od povremenog viška vojnika na strateškim punktovima što u većini slučajeva znači vaš povratak na početak.

Međutim – to su trenuci koji prate svaku igru koja se temelji na svojoj repetititvnosti. Stoga – kada kreće spašavanje Harambea?