...dođe i prođe, a dobre knjige o razvoju djece, odgoju, kreativnim igrama ostaju na našim policama, stoga smo pripremili paket knjiga koje vam mogu biti prijatelj na tom putu. Sve pod gelom: Stiže beba? Pripremite se! Već je stigla? Učinite je najsretnijom u kvartu!

Sabine Lohf, Regina Bestle-Koerfer, Annemarie Stollenwerk: Dođi, igrajmo se vani! : budimo aktivni u igri s djecom : [istraživati, otkrivati, izrađivati, igrati se]

Praktični priručnik prepun razvojnih igara i aktivnosti za zabavu i učenje na otvorenome. Priroda je mjesto gdje djeca mogu istraživati i učiti o biljkama, životinjama i prirodnim pojavama. Istodobno su djeca vani, na svježem zraku i stalno aktivni. Boravak i igra u prirodi važni su za njihov razvoj.

Uza sve ono što priroda ima na raspolaganju, poput trave, grančica, sjemenki, suhog lišća, kamenčića, cvjetova i plodova, potrebno je još nekoliko jednostavnih materijala što se mogu naći u svakoj kući u kojoj živi dijete - papir, ljepilo, flomasteri, karton, plastelin, konac… i pred djetetom se otvara beskrajni svijet igre, mašte, kreativnosti, učenja i druženja. Aktivnosti opisane i prikazane u knjizi podijeljene su prema godišnjim dobima.

Rebeka Bulat: Bebarije : važnost poticanja intelektualnog i emocionalnog razvoja od najranije dobi : sadrži 100 igara i aktivnosti utemeljenih na modernim saznanjima o ranom dječjem razvoju  

Knjiga utemeljena na Mensinom NTC sustavu učenja namijenjena je prije svega roditeljima, ali i odgojiteljima i svima ostalima uključenima u brigu o djeci najmlađe dobi, pa čak i od samog rođenja. NTC sustav učenja usmjeren je na rani razvoj djetetovih kognitivnih sposobnosti. Veliku pozornost pridaje djetetovu razvoju do pete godine života.

Emocionalno-socijalna komponenta, koja je u temelju izgradnje djetetovih kognitivnih sposobnosti, ovisi o roditelju. Knjiga vodi roditelje kroz faze u djetetovu razvoju sugerirajući svakodnevne aktivnosti koje se mogu provoditi kroz spontano druženje s djetetom. Uz zanimljive i kreativne igre koje se mogu realizirati uz jednostavne, svakodnevne materijale, roditelji i dijete grade kvalitetnu osnovu za budućnost.

Ann Densmore, Margaret Bauman: Vaš uspješan predškolac : deset vještina potrebnih djeci da bi postala samopouzdana i društveno angažirana 

Autorice, znanstvenice i praktičarke (pedagogija, psihologija, govorna i jezična patologija, pedijatrijska neurologija), polazeći od činjenice da većina društveno uspješne djece ostvaruje bolji uspjeh tijekom svake razvojne faze, u ovoj knjizi nude savjete i strategije za socijalizaciju predškolaca.

Prvo poglavlje pruža uvod u poznavanje mozga i načina na koji se stječu nove informacije i uči ponašanje. U sljedećim poglavljima riječ je o strategijama koje se temelje na igri, a omogućuju odgajanje društveno uspješne djece: druželjubive, jezično vješte, sretne i optimistične, snažnog moralnog karaktera, stabilne, fleksibilne, organizirane, sposobne za vodstvo, društveno angažirane i strastvene u učenju. Knjiga je namijenjena roditeljima i odgajateljima predškolaca.

David Gamon, Allen D. Bragdon: Brže uči više nauči : povećajte snagu vlastitoga uma : kako mladi i stari mozak usvajaju i dozivaju u sjećanje informacije 

U prvom djelu knjige autor piše o razvoju od perioda kad se fetus razvijao u maternici pa sve do sedme godine djetetova života. Svoj djeci urođen je nagon za učenjem i istraživanjem, a poticaji iz okoline su vrlo važni pri razvoju inteligencije.

U drugom dijelu knjige opisane su aktivnosti mozga odrasle osobe, od sredine dvadesetih do kasnih pedesetih godina, kada se počinju javljati prvi znaci usporavanja pamćenja. Autor daje praktične savjete kako ubrzati i poboljšati učenje te mentalnu produktivnost. Treći dio knjige sadrži razne savjete kako pomoću mentalnih i fizičkih vježbi očuvati budnost svog uma.

Tatjana Tkačenko: Velika knjiga aktivnosti i vježbi za razvoj fine motorike 

Autorica, logopedica, polazeći od saznanja da se vježbanjem fine motorike utječe narazvoj govora, radne sposobnosti, mentalnih i kreativnih potencijala, predstavlja igre iaktivnosti za djecu predškolske dobi. Prvi dio knjige sadrži opise zabavnih igara s predmetima koji se mogu naći u svakom kućanstvu; u drugome se dijelu opisuje kako djeca mogu izrađivati modele od pedagoški neoblikovanog materijala a trećem su dijelu vježbe prstićima u kombinaciji s recitiranjem pjesmica. Ove vježbe korisne su svoj djeci, a neophodne djeci s poremećajima u razvoju govora, teškoćama u motoričkom razvoju i drugim razvojnim teškoćama.

Tatjana Tkačenko: Velika knjiga aktivnosti i vježbi za razvoj govora 

Autorica, logopedica, u knjizi predstavlja 140 aktivnosti i vježbi u obliku igre koje predstavljaju originalnu autorsku metodu razvoja logički povezanog govora u djece od 3 do 7 godina. Cilj je poučiti djecu jasnom izlaganju vlastitih misli i slikovitom i suvislom pripovijedanju i to ne samo prepričavanju gotovih uzoraka priče nego i samostalnom smišljanju raznovrsnih priča.

Osim na razvoj govora, ovim vježbama se utječe i na razvoj logičkog mišljenja, imaginacije, pažnje, pamćenja, spoznajnih aktivnosti i kreativnih sposobnosti. Vježbe su podijeljene u 10 cjelina od kojih je svaka podijeljena na tri stupnja složenosti. Cjeline se odnose na pričanje priča prema promatranim radnjama, slikama, odslušanom tekstu, sjećanju, simbolima, shemama, stvarnim predmetima i zadanim ključnim riječima. U radu s djecom poželjno je proći sve blokove vježbi bez preskakanja i promjene redosljeda.

Tatjana Leus: Najčešće roditeljske zablude : 49 zamki u odgoju i kako ih izbjeći 

Međusobni odnos roditelja ima veliki utjecaj na dijete u razvoju jer dijete svu svoju pažnju usmjeruje na svoje najbliže. Pa tako i sav budući doživljaj vanjskog svijeta ovisi o tome kakve odnose među roditeljima dijete promatra. Zato roditelji trebaju biti svjesni svojih riječi i postupaka. Svatko želi da njegovo dijete razvije što više vrijednih i važnih osobina koje će mu koristiti u životu ali je jako važno razlikovati načine stjecanja tih osobina i pravilno ih prenijeti svom potomku. Pri tome uvijek treba biti svjestan djetetovih sposobnosti, sklonosti i mogućnosti.

Paul ToughKako djeca uspijevaju : borbenost, radoznalost i snaga karaktera  

Nasuprot donedavno vladajućoj "kognitivnoj hipotezi" prema kojoj uspjeh ljudi ovisi ponajprije o kognitivnim vještinama (mjerljivima IQ testovima), autor ove knjige, novinar i publicist, upoznaje nas da se tijekom posljednjega desetljeća razvilo drukčije shvaćanje prema kojemu najvažnija stvar u razvoju djeteta nije maksimalna količina podataka koje mu možemo sabiti u glavu tijekom prvih nekoliko godina života, nego je to omogućavanje djetetu da stekne skup vrijednosti među koje spadaju ustrajnost, samokontrola, radoznalost, pažljivost, odlučnost i samopouzdanje - najjednostavnije rečeno, razvijanje karakternih osobina.

Željka Ajduković ... [et al.]: Velika enciklopedija malih aktivnosti : [knjiga za poticanje ranog razvoja dječjih sposobnosti] 

Zbirka igara i aktivnosti za rad s predškolskom djecom. Knjiga sadrži oko 1800 aktivnosti za poticanje svih razvojnih aspekata u djeteta: tjelesnog, psihomotornog, socio-emocionalnog, spoznajnog i govornog razvoja, kao i razvoja izražavanja, komunikacijskih vještina i stvaralaštva. Aktivnosti su razvrstane u 365 tema, a za svaku aktivnost naznačena je dob djeteta i razvojne zadaće koje se njome potiču. Knjiga sadrži još i prijedloge tema za velike cjelogodišnje projekte i tematski indeks za lakše pretraživanje.

Maja Ljubetić: Nosi li dobre roditelje roda?! : odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete  

U ovoj knjizi autorica predstavlja suvremeno shvaćanje djeteta predškolske dobi, suvremeno shvaćanje uloge roditelja kao i ulogu predškolskih ustanova u razvijanju roditeljskih kompetencija. Navode se i objašnjavaju kompetencije koje želimo razviti u djece rane i predškolske dobi, potrebne kompetencije roditelja i važnost kompetentnog roditelja u razvoju djeteta.

To je potkrijepljeno primjerima kompetentnog roditeljstva u obiteljskom okruženju – gdje će kompetentan roditelj omogućiti djetetu učenje putem istraživanja svoje okoline i poticat će na takvo učenje, omogućit će razvoj raznolikih sposobnosti i emocionalne inteligencije te socijalnih vještina a odgajat će dijete kao odgovornu osobu koje prihvaća različitosti i poštuje tuđa prava.

Radojka Sućeska Ligutić: Kako djeca pomažu roditeljima da odrastu 

Ana Bučević: Safari duha : knjiga o mudrosti odgoja 

Bazirajući se na praktičnom iskustvu iz radionica emocionalne inteligencije, odgoja utemeljenog na vrijednostima i razvijanja punog potencijala djece, autorica na pristupačan i otvoren način govori o problemima odgajanja i odrastanja. Knjiga je namijenjena sadašnjim i budućim roditeljima, a cilj joj je, bez nametanja odgojnih recepata, promijeniti njihov pogled na način odgajanja i razvijanje mudrosti o odgoju.

Maja Pitamic: Montessori igre i aktivnosti : za bebe i djecu u ranoj dobi 

Autorica u nekoliko poglavlja nudi pregršt ideja za jednostavne aktivnosti s djecom u dobi od jedne do tri godine koja bi kroz njih učila o svijetu oko sebe. Cilj je da djeca kroz domišljate igre istražuju svoja osjetila, razvijaju koordinaciju, umjetničke vještine, pokrete i jezične sposobnosti te istražuju prirodu igrajući se na otvorenom. Sve su aktivnosti jednostavne za provedbu i ne zahtijevaju gotovo nikakvu prethodnu pripremu, a poboljšavaju spretnost, kreativnost i pamćenje djece.

Anotacije preuzete iz kataloga GKR.

Izabrala: Marija Sušlić

Fotografije: freedigitalphotos.net/